Foto iFokus

Foto

Etikett: vilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 302 ggr
PhotoBeccz
0

Kommentarer ang, Fågelfoto.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är mina första försök till fotografier av fåglar, jag tycker själv att bilderna blev vackra men vill gärna veta vad jag kunde gjort annorlunda. Jag gick förbi denna fågel på hemvägen och hade ingen direkt baktanke bakom fotograferingen, det var mest ett tidsfördriv. Är det för mycket färger? Dålig beskärning/dåligt ljus?

De enda tilläggen som är gjorda i Photoshop är ev. mer oskärpa runtom fågeln där det saknades och ev korrigering av grenar som funnits på objektet. Ge mig gärna era kommenterar och tankar!

Bifogar 3 olika.
Mvh//Rebecca

PhotoBeccz
0

Bild nr. 2 ur en annan vinkel.

PhotoBeccz
0

Bild nr. 3.

Monday
0

Jag tycker det är lite synd att det är grenar över baken på fågeln. Tycker även att du har beskurit #2 lite väl tajt och det var synd att fågeln tittade bort i #0. Annars väldigt fina bilder .)

http://www.regret-nothing.com

dezzy
0

hej=)

jag gillar närbilder, och att man ser fågelns öga, ger mer närvaro=) Den svarta ramen förstärker bilden.

Om jag var du skulle jag ljusa upp bilden i photoshop lite på nivåer o sen ta lite mera kontrast på dem, så blir bilden lite mer djup o inte så platt, jag tycker färgerna är så dova nu och smälter för bra in i varandra. du kan prova:D

Hannahkarlsson
0

Som #3 sa var det lite synd med grenarna, men annars är bilderna väldigt vackra. Bra skärpa och vackra färger. Var glad att du fångat en sådan bild, det är aldrig lätt! :)

MVH Hannah

PhotoBeccz
0

Tack för era kommentarer. Tyvärr satt denna fågel i en vääldigt tät buske, som syns. Försökte men bilar i vägen gjorde antalet vyer otroligt svårt att finna, därav grenarna på ev bakfjädrar. Och fler färger skulle troligen se relativt "fake" ut eftersom att det är vinter och mörkt/grått ute. Det är fågelns färger som jag fokuserar mig på…och den är svart och en aning orange.
Ska se om några andra tips kan göra bilderna bättre - tack.

Mvh//Rebecca

[Quellii]
0

Jag gillar bilderna, man ska inte ha "studiofoton" på vilda fåglar (enligt min smak iaf) Det ska vara naturligt och inte tillgjort, det har du verkligen fått i dessa bilder, jag gillar vinklarna också :) Så jag tycker att dom duger mer än väl! :)

/Photoniq - www.alexandra.foo.se

PhotoBeccz
0

#7 - Tack så mkt. Känner detsamma för just fåglar, dom har sin personlighet och den är inte alltid lätt att handskas med. ^^

[Linsenhejhej]
0

Det är en koltrast, va? =)

Olysios
0

Jättefin fågel och fina bilder :) *tummen upp*

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Mandrakonian
0

Kanon fina bilder, bra jobbat!

nattsyrran
0

Jättefina bilder. Gillar färgerna och ffa gillar jag bild nr 2 där man ser fågelns huvud mera. Jättefint jobbat:) Susanne