Kom med misslyckade bilder =)
Jag tänkte att vi kunde dela med oss… dra fram lite misslyckade bilder och visa upp dem här.
Själv har jag ett helt gäng med misslyckade bilder som jag gärna visar upp och kan få lite hjälp på traven 
Jag antar, anar att det finns såna här trådar redan men jag är för lat för att leta =) startar en ny. Dom gamla brukar hamna så långt bak till slut… det kommer denna också att göra… men då startar vi en ny 
Visa mig era bilder och vem vet.. vi kanske lär oss utav varnadra

slänger all misslyckade direkt!
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Sumpen: Jag tycker att din bild ger mig mystik känslan.. gillar den verkligen…
Olysios: synd att du bara slänger allt direkt… då får man inte möjligheten att utvecklas tror jag.
Prizma: Häftiga bilder…du har fotat blomman i en vinkel så att den ser utt som en jätte blomma och det är häftigt…
Vad stor humlan är… trots att det inte blev en sån bild att man riktiar ögonen dirkt mot humlan så tycker jag ändå att den drar mycket uppmärksamhet.
Höstarrangemanget var ändå väldigt fint… du säger att det är suddigt.. men jag hade nog inte märkt det om du inte sagt det. Det är bara ytterst lite på blommorna i mitten…
Det är roligt att se "misslyckade" bilder som kan ge nåt ändå.. eller vad säger ni?
#7 jag har iaf utvecklats massor sen jag fick min kamera så jag tycker det fungerar utmärkt ..
www.tmfoto.se

# 8 ja det tror jag säkert att du har
det var mitt eget tyckande… syftade mest på att jag skulle nog inte utvecklas om jag inte hade nåt att jämföra med.
#9 okey då förstår jag :P
www.tmfoto.se
Jag är så lat så jag orkar inte radera alla misslyckade bilder på min kamera.. Och den kan ta uppemot 7755 bilder beroende på hur stora man ska ha dom.. så datorn har typ inget ledigt minne kvar 
Här kommer en bild på en husvägg.. Glömde ställa in autofokus igen så fokuset hamnade helt fel, märkte det inte innan jag hade lagt in bilden i datorn. Se så kan det gå :P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Jag slänger alla mina misslyckade bilder dom tar ju bara plats på datorn. ^^
Den här bilden tog jag uppe i Lycksele djurpark förra lördan,när jag tog bilden så tyckte jag den var jättebra i kameran men när jag laddade ner den på datorn så var den inte så bra,man kan ju inte åka dit igen och ta om bilden. Jag upplever många gånger att det ser bra ut i kameran men när man laddar ner så är det inte så bra, är det någon fler som upplever samma sak?
Slänger också alla dåliga bilder,tar bara plats..

#21 Du hade med den bilden i DigitalFoto va? =) Jätte vacker är den!

#22 Tack! japp lyckades få med den i digitalfoto=)

Grattis =)
Grattys!

#28 eftersom du har väldigt mycket horisontel rörelseoskärpa så kan inte den bilden vara fottat med självutlösare.. vem är det då som vrider kameran? =)

Hon hade nog fäst en tråd i kameran så att kameran följde hästen :)

#30 haha ja=) eller så är det en mer avancerad version av face detection, "Horse detection" med motordrivet stativfäste! ibland blir man avis ;)

#36 Haha, ännu bättre! :)

:) det är nog en av de mest lyckade jag sett här på forumet.
haha-.. jo visst om man inte vill se något av varken häst eller hund!
då är den BÄST!!!
Om ni undrar vad detta är, så är det mellan min katts framben. Hade grädde på ett finger ovanför kameran så kan skulle titta ditåt. Dock kunde han inte motstå frestelsen.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#41 hehe…:)

vilka häftiga bilder ni har… trots att de är misslyckade…
sjÄLv har jag tagit några såna nu när jag vart på semester i chile… laddar upp dem vid ett senare tillfälle =)

#47, jag tycker den där var Jättevacker! Ser ut som det är under vatten :D Skitsnyggt ju!

#50 Tack =0) Den fick ändå en häftig effekt.
Håller med #50 :) Jätteläcker <3

#53 det var en lite spölik bild, som tagen ur nån rysare ;-)
haha,44 var ju bäst,bra speed ekipaget hade asså..XD

Hehe ler och håller med om 44 sådär brukatr kortena på mina bli om den inte hunnit fokusera klart riktigt :P Min kanske inte var så farligt dålig ändå..
44# HAHA, vilken snygg bild!! :D

Det här är ett av mina BÄSTA misslyckanden.
Jag fotade en snygg tjej på en bilutställning, som i sin tur fotade en bil, i exact samma millisekund som jag tog denna bild. (utan blixt)
Hon har ljuset i sin hand, kan man säga.
Att bilden blev lite suddig, gjorde inte så mycket, då det bara addar lite stämning till bilden, helt klart ett av mina bästa misslyckanden.

#61 hahahahaha XD jag dör !! :D XD jättefin.. katt? är det en katt? :P förlåt, jag har så dålig humor :P
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

# 61 Hahahah! Den där är ju inte misslyckad, den va jättebra ^^!

Fail på så många fronter så jag borde inte ens ha kvar bilden ens av sentimentala skäl.
Paulina

Haha…vilken underbart härlig tråd, det känns skönt för mig som nybörjare att även ni som är mer vana kan få till det ibland
!
Det jag insett när jag tittat på alla bilder tillsammans med de roliga kommentarerna är att dessa är inte alls misslyckade, de har bara blivit lite oplanerade!
Jag älskar katten som ruskar på huvudet (#83), helt underbar bild.
Dessutom, (#41) katten som föredrar grädde istället för att posera är ju helt obetalbar!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Mitt senaste misslyckande, är rätt sur för att jag lyckades klippa bort huvet.. Men ekipaget kom så stort på hindret så jag stod för nära för att få med allt. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kort på min katt, man ser liten skymt av honom i nederkanten eftersom han alltid envisas med att gå sin väg om det är dags för att agera fotomodell.
Det positiva med bilden är att jag här upptäckte (efter nästan 1 1/2 år i huset) att det finns ett förberedande eluttag på kanten av trapputsattsen, inte snyggt men det finns där.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
misslyckad och misslyckad, inte som jag tänkt mig xD
han gick precis iväg, jag hann inte sätta mig på huk för att komma i bra vinkel, grimskaftet är irriterande… men annars är väl bilden hyfsad… kanske förutom då hötussen i munnen och noll fokus på mig xD
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Man kunde se katterna klart och tydligt utifrån, jag lovar! 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Denna bilden är väl i stort sett inte helt misslyckad, men hinderstödet är helt ivägen och dessutom är det så mkt saker/personer i bakgrunden som stör :/ :)
Hehe misslyckade bilder har jag en hel hög med :O
Som ex denna xD
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
En till misslyckad bild jag hittade, haha :) Men, på något sätt blev den ändå rätt charmig, enligt mig själv :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hah, han satt jättefint & kollade in i kameran, sekunden efter så gjorda han världens glädjeskutt & det var det jag fick med på bild. ^^
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
en bild som hade blivit hur lyckad som hällst om Stellas hela huvud var med x)
-' Malin Hultman
#100 Haha ja där var det ingen vidare skärpa, men du har ju visat att du kan göra fina och bra bilder på paret 
#101 Ja jo det är väl korrekt, men bilden är fin ändå tycker jag.
/Désirée
#105 Jag får en gammal känsla av bilden, totalt misslyckad är den kanske inte - smaksak :)
#106 Ja men i sånna fall är färgerna lite för skarpa och som jag sa den är inte misslyckad 
/Désirée

Ahahaha! Den borde få pris 
Kluring om Ryssland
Här kommer en misslyckad bild som jag verkligen inte vill slänga.
Efter ett dyk i Trysfjord i Norge står vi på däck på båten.
En dubbel regnbåge visar sig och 2 späckhuggare bryter ytan. Jag slänger upp min Sea & Sea Motormarine II som inte är redo för att ta bilder ovan ytan och detta blev resultatet.
måste bara lägga upp bilden här också.
Var och hälsade på min ena systers gamla häst i fredags och jag tog såklart lite bilder. Under dom få månaderna hon har varit hos den nya ägaren så har hon skaffat en extra svans, och det ser även ut som några öron på rumpan.. Gillar bilden förövrigt, behöver bara ta bort dom extra sakerna hon odlat fram! (:
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Ha ha vilken härlig bild! 
/Désirée
Vilken häftig tråd - och roliga bilder! Men en del av dem kan jag inte förstå att ni anser vara "misslyckade"!
Ett bidrag från mig; Fullmåne…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Har en hel del misslyckade bilder genom åren med hunden, eller ska vi säga halva hunden/bakbenet av hunden/svansen.. Ja ni fattar 
Bjuder på ett från i somras, meningen var att han skulle ligga fint. Men att rulla runt i gräset var tydligen en bättre idé..
Haha söt
Jag har en till på samma tema. Totalt felfokus.
Kluring om Ryssland
Denna bild är både misslyckad och inte xD
Holly gick fram för att nosa på Trulls men jag tror hon blev lite rädd.. xD
-' Malin Hultman