Djurbild - Kritik
Bilder jag tog igår på min lilla ljusa gerbiltjej.
Vad tycker ni? Själv är jag inte så jätte nöjd med skärpan i alla bilder och lite brus i visa bilder.
La ner henne på en mörk blank yta med en svart pärm bakom och en på höger sida. En läslampa med varmt ljus (rosa skärm så det blev lite röd aktikt står på vänster sida , men bort redigerat) och även den vanliga taklampan tänd i rummet.
Fotad med min Canon EOS 500D , strandad objektivet (18-55mm) på ''tv'' eller hur man säger, alltså har jag bara ställt in slutartid o ISO själv. Är ganska ny inom fotovärlden, haha.
Första gången jag lägger upp bilder för kritik :)
lovisa
Säg gärna er favorit utav dessa och vad jag kan göra bättre på varje / eller vid ett sånt här foto tillfälle.
Jag har ej tillgång till PS eller något sånt om ni undrar :)
lovisa
Man får bara ha 2 bilder i varje tråd i Kritikdelen.
o.o Varför det? :O
lovisa
Sajtreglerna säger så.
*Moderator Edit: Tråd flyttad till lämpligare grupp*
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Som YlvaP säger är det max två kritikbilder per tråd. Detta för att det ska vara lättare för kritikern att ge bra och konstruktiv kritik.
Förslagsvis kan du själv välja ut två av dessa bilder och skapa en ny tråd för dem och få kritik.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Okej, Då gör jag så :) Hur låser jag tråden?
lovisa

Du behöver inte låsa tråden. De är moderatorerna som kan göra det.
Jag tycker att det är bra att du använder det ljus som finns, och jag har ett tips.
Om du ställer in "Egen vitbalans", genom att mäta lampan med kameran, så kommer färgen att stämma bättre. Du kan titta i bruksanvisningen hur man gör. Det är inte alldeles enkelt, men du lär dig snart om du övar.
Åh tack så mycket , Ska göra till nästa gång 
lovisa