Kritik:Katt bilder
Fin kontrast mot det gröna gräset. Några saker som jag tror att bilden skulle ble bättre av är att hela katten skulle varit med (även svansen). Sedan tittar katten ut ur bilden. Hade varit bättre om den tittade in i bilden.
Jag tycker själv om bilder där djuret inte alltid tittar rakt in i kameran, det kan ge intressanta känslor och tankar. Däremot kanske jag hade velat ha katten till höger om den tittar åt vänster som den gör nu, för att man ska kunna följa kattens blick en aning. Sen hade jag gärna sett hela katten i bild. I övrigt är det ett fint kort på en fin katt med skärpan på rätt ställe och en härlig, ren idé/komposition :)
Paulina
_Moderator edit:
_
#4 Vi har en regel här på foto att man bara får ladda upp två bilder för kritik i varje tråd. Jag ser mellan fingrarna den här gången eftersom du fått flera svar på den första bilden, men var vänlig läs reglerna här till nästa gång du vill ha kritik./ Vänligen MonisN
Håller med de andra om att den första bilden hade blivit mycket bättre om svansen hade fått vara med. Håller även med Aviendha om att du borde ha lämnat luft på andra sidan av katten istället så att man ska kunna följa kattens blick lite. Antingen det eller en lite tightare beskärning utan "luft"(Är ju svårt att lägga till luft i efterhand!). Utrymmet på vänster sida av bilden säger just nu betraktaren ingenting. Jag skulle nog ha beskurit bort det om jag vore du. Jag tog mig friheten att beskära din bild för att visa hur jag menar, hoppas du inte tar illa upp!
Bild nummer tre har jag inget att påpeka om förutom en liten detalj, nämligen hållet katten springer åt. Detta är såklart rätt omöjligt att fixa på plats, men det är enkelt att fixa i efterhand i en bildbehandlare där man helt enkelt bara vända bilden. Det är nämligen så att man läser bilder på samma sätt som man läser text, från vänster till höger. Därför får bilden lite mer "flow" om man låter motiv som rör sig vågrätt röra sig från vänster till höger i bilden.
Annars - jättesöta bilder! Härliga, klara färger med bra skärpa.