Foto iFokus

Foto

Etikettokategoriserade-bilder-ej-kritik
Läst 1596 ggr
thilda-
2010-08-30 20:13
0

bilder, kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! är helt ny när det gäller systemkamera. och jag skulle vilja ha lite kritik på de stackars få bilder jag har hunnit fota :)
som sagt. jag är helt nybörjare med denna kamera och jag vill ha lite " värt att tänka på " och hur jag ska få mina bilder till att bli bättre :)

thilda-
2010-08-30 20:15
0

..

thilda-
2010-08-30 20:17
0

detta får bli den sista.. ska ut och fota lite mera senare ikväll ;)

thilda-
2010-08-30 20:18
0

den sista bilden hade jag tänkt ha som tavla men jag vet inte om den vart så pass "duglig" tänkte om min hand + grimskaft blev lite för störande? nu vill jag veta vad ni tycker ;)

Inkanyezi
2010-08-30 20:45
0

Oj! Du skulle kolla kritikreglerna innan du postar; kritiktrådarna får innehålla max 2 bilder och man postar högst två kritiktrådar om dagen.

Hursomhelst gillar jag din tredje bild skarpt, den med hästen. Närvaron i bilden gör att handen inte stör ett dugg. Jag antar att det är till stor del tur att blixten har givit en närmast perfekt exponering på det korta avståndet, men bilden är någonting helt i särklass som jag ser det, och den speglar något som jag har frågat efter när det gäller hästbilder; närhet. En fundering jag har är om hästen reagerar starkt på kameran och blixten? Det kanske inte är så himla bra att bränna av mitt i ansiktet?

Om du kan gå riktigt nära också i andra situationer, som hopp och dressyr, tror jag att du skulle kunna åstadkomma någonting som skiljer sig från det som man ser mest. De flesta hästbilderna är tagna på "behörigt avstånd", men den här duckar man nästan inför. Se bara till att du inte kommer i vägen för en hov eller ett rivet hinder. Och jag tror att man ska undvika blixt om den stör hästen.