Ute på lite vårfotografering
Har åkt förbi en stor åker några gånger de senaste dagarna och har varje gång sett 5 rådjur stå och beta, fotade dom en gång när jag stod på en bro för ett par dagar sedan men det var så dåligt ljus så bilderna blev bara dåliga.
Men idag var det en stor fet sol på himmlen och riktigt varmt (18 grader i solen) så jag och pappa bestämde oss för att testa smyga oss på dom, då hade jag min tjocka jacka och flugmössa på mig… Vi krälade som maskar över åkern och till slut så lyckades jag komma tillräkligt nära för att testa fota och det blev ett par bilder. Men dom bestämde mig för att förlja efter, vilket inte är så lätt när det inte finns nåt skydd. Me dom var ganska "tama" (på 150m avstånd) och dom började bara gå lite fortare när dom såg att jag följde efter och sen försvann 4 av dom in i skogen och sista båcken stod kvar och spelade "tuff" och jag lyckades få ett par bilder på honom.
Usch det är jätte jobbigt att smyga på rådjur, speciellt när man ska gå över en leråker och halva den följer med skorna ._.'
Det är mycket möda bakom dessa bilder vill jag lova och lite svett också mitt i solen x) Här är några av bilderna som blev av det hela, lite kritik vill jag ha på dom också :P

Trevligt med vårfotografering. Vad sägs om lite kvällsläsning?
Jag flyttar din tråd till en mer passande kategori.
som #5 säger, max 2 bilder per kritiktråd.
Personligen hade jag också velat se dina bilder lite större, det är svårt att kritisera lågupplösta bilder. Jag är speciellt nyfiken på #3 :).
Fina bilder annars!
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Fina bilder. Det är alltid kul att få bilder av vilda djur. Jag skulle också vilja se bilderna lite större. Som det är nu så ser dom överskärpta ut.

Problemet är att jag har försökt ladda upp bilderna större men då går det inte… Datan klarar inte av det "/ Eller iaf inte här på iFokus.

Skala ner bilden till 800 px på bredaste sidan så funkar det.