Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1576 ggr
diesel92
0

Ge kritik och råd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte ladda upp ett par bilder som jag fotat varav många är misslyckade eller med lite sämre kvalité.

jag är amatör fotograf och inte så van vid min kamera. Har valt många olika motiv så varsegoda att kommentera och ge tips!

Tål all sorts kritik och tar åt mig allt som sägs och försöker lära mig :D

Bild ett. Fotat sommaren/hösten -09. Ovan vid min kamera då och klickade bara när de var grön ruta helt enkelt.

diesel92
0

Bild två.

Också tagits i sommar, med ett problem som är väldigt stort. Oskärpa i hela bilden och ja, allt. Ge gärna tips och råd på inställningar.

Funderar på om man ska ändra slutaren?

diesel92
0

Bild tre.

Fotat i höstas en väldigt mulen dag.

Kvalitén på alla 1000 tals bilder som togs denna dag är HEMSKA!

Dem är knastriga, suddiga och mörka!

HEMSKT!

diesel92
0

Bild fyra:

Fotat i somras rätt tidigt efter att jag fått kameran,

En solig dag, tycker den är någlunda lyckad faktiskt med tanke på annat resultat på andra bilder.

kanske mer skärpa skulle finnas i bilden?

diesel92
0

bild fem:

Ett mycket vanligt problem: Suddigheten ingår i motivet också.

Testat att trixa lite med bländaren, men inte mkt som hjälper. ..

Deklol
0

Detta är inte mitt jobb, men:
Läs regler för bilder och kritik
Max 2 bilder per kritiktråd.

MonisN
0

Moderator edit: Tråden är flyttat till Fotografera vilda djur & husdjur då den inte följer våra kritikregler som Delkol hänvisar till. //MonisN

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

diesel92
0

Sorry, visste inte det.

HellviHumle
0

#4 Du har ju skärpa i bilden, dock bara ett mindre område. Antagligen stor bländare (litet tal) vilket resulterar i ett litet skärpedjup. Speciellt när du varit så nära.

Synd att inte skärpan låg på ögonen.

HH

diesel92
0