Foto iFokus

Foto

Etikettokategoriserade-bilder-ej-kritik
Läst 1489 ggr
Kinkladze
0

HDR-bilder - del 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj, hade en tråd med HDR-bilder här för ett tag sen, nu har jag legat i och övat och tycker att bilderna blir betydligt bättre och tar gärna lite kritik på bilderna. Ge mig det hårt och skoningslöst.

Jag vill helst ha kritik på mina bilder, inte på genren i helhet eftersom jag vet att det är många som har viss aversion mot HDR-foto av någon outgrundlig anledning. Tack! :)

Kinkladze
0

Bild 2! Fick minska den lite, vägrade bli uppladdad annars!

Kinkladze
0

Bild 3, också lite nedminskad.

MartinO
0

Då tråden inte följer våra kritikregler, flyttas den till okategoriserade bilder och rubriken ändras.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Kinkladze
0

Ber om ursäkt, nu har jag läst reglerna.

Tack.

MiGardet
0

Lite mindre av allt? Glad

MonisN
0

För mig är HDR bilder i första hand precis sådana bilder du gjort. Alltså för mycket av allt! Sen finns det ju olika bra bilder på detta. Jag gillar HDR som konstart. Om man bara anväder tekniken för att få med hela det dynamiska omfånget för att få ett jämnt fördelat ljus säger inte mig så mycket, och egenligen tycker jag det ser mer overkligt ut då det ofta är skuggor naturligt. Den HDR stil du visar är ju meningen att det ska se onaturligt och abstakt ut på ett konstnärligt vis.

Detta är ju ingen kritiktråd, men jag gillar den första bilden bäst, men jag tycker den ska rätas upp en aning.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.