Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 3085 ggr
jillysilly
0

Porträttbilder utomhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotade en kompis i somras och hon blev jättenöjd med bilderna. Men jag skulle vilja veta vad andra fotokunniga tycker. Det är svårt att lära sig något när man bara hör "jättefint" från någon som aldrig stått bakom en kamera och nöjer sig med det mesta (ursäkta uttrycket, men ni vet säkert vad jag menar).

jillysilly
0

Bild 2.

jillysilly
0

Bild 3.

jillysilly
0

Bild 4.

MartinO
0

Enligt våra kritikregler flyttas härmed tråden till fotografera människor - ej kritik.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

fia-mia
0

Jag tycker de är jättefina! Men jag tror att nr. 3 är snyggare i färg? Vill du slänga upp en bild med färg på 3´an?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Jojaton
0

Jättefina, du har lyckats få det där blänket i ögonen som iaf jag älskar! :)

Sen kan jag tycka att det är lite tråkigt att hon har huvudet böjt på alla bilder, men annars så är det fina vinklar, komposition och skärpa!

Johanna - Instagram

jillysilly
0

Ojdå, jag får be om ursäkt för den felaktiga placeringen. Jag som trodde jag fått det rätt. Obestämd

Tack så mycket för kritiken! Jag ska försöka leta på bild nr 3 i färg och sen ska jag se om jag fick någon bild när hon har huvudet rakt. Jag hade inte en tanke på att hon lade det på sniskan. Tänk vad man kan missa! Glad

Vad tycker ni om ljuste då? Själv stör jag mig lite på det "fläckiga" ljuset i bild nr 2. Men det kanske bara är jag som är kräsen..

Sofiae
0

Fina bilder tycker jag.

Är din kompis nöjd med bilderna är det ju okej, oavsett vad andra tycker, det var väl hon som skulle ha dem och gilla dem.

Jojaton
0

#7 Ser ut som att det är taget i ganska starkt solljus men att ni ändå stått delvis i skugga?

En reflexskärm är ett bra verktyg för att lätta upp skuggor och ge bilderna ett jämnare ljus, tvspelsweb.se har för ca 200-300 kr. Man kan även göra det av vitt papper etc.

Men överlag tycker jag ljuset är fint, det är härliga färger!

Johanna - Instagram

jillysilly
0

Ja, här kommer nr 3 i färg!

jillysilly
0

… och jag har letat men fann bara en enda bild då hon inte lade huvudet på sné. Ändå är det inte helt rakt heller, då hon tittar neråt ist..

Noob
0

#10 Tyckte den bilden var jättekul (på ett positivt sätt), gav henne en personlighet på ett helt annat sätt än dom andra (dessutom gör den mig glad, kan faktiskt inte titta på den utan att le!).