Ritbord
Har funderat på att skaffa mig ett ritbord! Jag behöver inga avancerade saker då jag inte kan rita mer än steckgubbar;) Men skulle ändå vilja veta lite om dem innnan jag köper. Vad ska man välja? Och vad ska man tänka på? Hörde att det är mer exakt med pennan än med musen när man bildredigerar. Sant? Dessutom lär det vara snabbare med pennan.

Skriv din namnteckning med musen och sen med penna på papper så förstår du skillnaden i precision.
Att kuna rita behöver man inte för att retuschera.
Finns massor av trådar om dett a på …. Bilredigering
Jag kör en billig men bra, Bamboo Wide A6.
En sak som är bra med en ritbräda är att den är tryckkänslig. I Photoshop finns runt 40 inställningar för penslarna, hur de ska reagera på tryckkänsligheten.
Man kan få ett streck att bli bredare. Har man en pensel formad som en stjärna tex , kan man får tusentals kopior med bara nångra streck och tryckkänsligheten kan styra färger och hur många det ska bli. Det finns väldigt mycket man kan göra med den.
Tack för tipset! Har förstått att det är den plattan som gäller:)

Det finns olika storlekar. En del föredrar mindre ( som jag ) och andra vill ha stora, så det känns mer som att rita på papper.
Jag har läst på Moderskeppet om olika storlekars för och nackdelar. Känns som det är A6 som skulle passa mig bäst.