Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 930 ggr
Majsbecka
0

Kritik på blixt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom det åskade igår kväll så var jag inte sent ute med kameran och fotade. Lyckades få den här bilden på blixten som jag gärna vill ha kritik på!

Utrustning:
Nikon D40
Sigma 50-150/f. 2.8

senna
0

Jag tycker den är riktigt cool. Gillar färgerna på himlen, och att det inte är något tak eller liknande som förstör. Bilden är inte heller suddig eller så, bara lite brusig men det är inget som stör, inte mig iaf.

Lisel
0

oj, lyckad bild! Kanske skulle beskära den lite? Skit fina färger annars

Majsbecka
0

#1 Tack!

#2 Den är redan beskuren lite. Tack! :)

Spectabile
0

Nu blir jag lite avis… Skulle själv vilja fånga en blixt på bild.

Jag gillar din bild skarpt…

Marija
0

Ohh, hur hann du med? ;)

Skitläckert, gillar färgerna!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Panthera
0

Urläcker bild!

Färgen på himlen är fantastisk men precis som #2 Lisel så tänkte jag också på att beskära den lite till så att det blir mer blixt, om du förstår hur jag tänker.

andreas0
0

Hur hinner man fånga en blixt egentligen? Den borde väl vara över redan innan man har riktat kameran i rätt riktning tycker jag.

Fin bild.

Majsbecka
0

Tack så mycket allihopa! Kan testa att beskära den lite senare :)

#5 & #7 Jag hade manuell fokus och ställde in fokusen på berget sen tog jag seriebildtagning och hoppades på att en blixt skulle komma :) Ganska många misslyckade bilder, men det var det värt ;)

Majsbecka
0

Här kommer en mer besuren bild :)

Taci
0

Snygg! Bra fångat :)

Jag skulle dock ökat kontrasterna lite i PS eller så, så man inte ser träden där i det svarta :) Om du förstår hur jag menar, är kass på att förklara.

Majsbecka
0

#10 Okej (:

Lisel
0

Bilden blev liksom mer spännande nu när du beskurit den! skitbra!

Whispree
0

Jättebra bild! Gillar verkligen färgerna på himlen och det är bra gjort av dig att ha fångat blixten :) Bra jobbat

Buuc
0

Tvekar nästan på att bilden är "oredigerad", det kan varit så att du lagt till blxten i photoshop, men om du verkligen inte gjort det, så jävligt bra jobbat! ;)

ironitech
0

#14: Varför skulle den vara fejkad? Det är ju inte direkt omöjligt att fota en blixt.

Majsbecka
0

Tack :)

#14 Blixten är inte dit redigerad på något sätt i photoshop eller i något annat program. Tack!

Proosen
0

Schysst blixt!

Jag gjorde precis som du och försökte fånga en blixt med vår gamla kompaktkamera, en Minolta F300.

Körde med continous och huvudräkning. Kollad var på himlen det slog mest och hur lång tid det var på ett ungefär mellan varje nedslag.

Igång med kameran och låta den mata på tills nästa blixt kom. Jisses vad många bilder det blev på huset bredvid svärmors Förvånad

Fick kasta måååånga och i princip blev det bara den här som jag lagt upp nu. Beskuren men annars obearbetad, ingen mästerlig bild men blixten finns där och det var kul bara det!

Gillar båda bilderna men den andra som du beskar lite hårdare känns roligare. En storförstoring på den vore inte helt tokigt att smälla upp på väggen.

Niclas