Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 955 ggr
texasmamma
0

Studio

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är kattvakt nu så jag passade på att "bygga" mig en studio. Färgade ett par lakan och hängde upp på gardinstången och tog fram min fars gamla lampa till videokameran (80-talet). De som äger katterna har ett stativ. Primitiva förhålladen alltså men jag satte katterna på bordet och testade. Learnign by doing, eller nåt.

Vad ska man ha för belysning? Min kamera (Canon PowerShot S5 IS) vill för det mesta ha blixt. Skulle bli mycket tacksam om ni vill dela med er av era kunskaper. Gärna enkla råd och tips…

Nästa gång ska jag försöka få fast bakgrunden mot en vägg istället för ett fönster, nå't lärde jag mig iaf

[IsabelleA]
0

Jag tycker bilden blev jätte vacker! Så kreativ du är Skrattande

Spectabile
0

Jättefin bild och vilken härlig bakgrund.Skrattande

dolfen
0

Läcker!

mymlanbus
0

Den var jättefin!

[imaginepeace]
0

Jag tycker att du har lyckats riktigt bra Glad Man behöver inte alltid en massa dyr utrustning för att lyckas. Fina katter dessutom.

Louise

Panthera
0

Bakgrunden var det ju inga fel på. Blev rackarns bra bild.

Panthera
0

Bakgrunden var det ju inga fel på. Blev rackarns bra bild.

Bleenda
0

Det kunde väl inte bli bättreSkrattande

texasmamma
0

Tack alla! Tycker själv också att det blev rätt bra för att vara första försöket. Irriterar mig på ljuset som kommer in bakifrån. genom fönstret, testade att ta bort färgen helt.

Niini
0

#9 jag som diggra färger tyckernog det var bättre med färg :)

dolfen
0

På den första ser det nästan ut som om bakgrunden är sv/v. Kan du fixa det?

dolfen
0

Så att bakgrunden blir det alltså. Glad

texasmamma
0

#11 Nä, jag vet inte hur man gör. Bara så du vet använde jag inte all färg när jag färgade lakanen för jag var rädd för att de skulle bli svarta då jag ville ha dem gråaktiga. Var det dumt gjort?

Menar du i Photoshop eller i tvättmaskinen?

dolfen
0

"Trolla i datorn" menar jag. Cool

Häftigt att kunna färga/göra egna bakgrunder.

heliotropes
0

Skitsnyggt foto!!Skrattande jag tycker att den gör sig bättre i färg.

Eva // medarbetare på Perser

texasmamma
0

Tack! Håller med om att de är bättre i färg.

#14 Gjorde ett försök att ändra bakgrunden. På den här bilden är katten överexponerad (pga att jag testade olika vinklar på lampan och blixt) och det har jag försökt fixa till, sen skulle den nog ha mera luft till höger m m men det är ju bakgrunden som det gäller. Lakanet var lite beige/rosa, inte vitt alltså.

Var det så här du menade? Väntar med spänning på domen, och bara så ni vet, jag har mycket lite koll på vad som händer i Photoshop men förhoppningsvis så lär jag mig mer och mer.

Tycker det här är superkul och ni ska ha en stor eloge alla, för jag har lärt mig så otroligt mycke redan.

Whispree
0

Gillar första bilden starkt! Katten till vänster är verkligen söt och jag gillar verkligen uttrycket den har! Den högra påminner om en tiger! Jättefina katter!

Bra bilder, fortsätt så!

Kattapult
0

Älskar den första bilden! Helt underbar!

Sirocco
0

Jag tycker att fotona ser ut som målningar med det är bara för att jag e en nybörjare!

Kramar / Julia (=