Solnedgång i Uganda.
Och en soluppgång över Wanhale fotad från min balkong. Eftersom dag och natt i stort är 12h året runt, så börjar fåglarna kvittra ca 06.12 och slutar efter 20 min. Det bör finnas ca 400 arter här vid Mt Elgon, så det kvittras högljutt. Vid ca 06.20 kommer större fåglar, som låter som får eller getter. Dags att duscha.

Mycket härliga bilder, gillar den första skarpt:D
Kul o se lite bilder från andra delar av världen=) Mycket fint ljus.
Mvh:Mattias
Superfina! Bra färger. Gillar första bilden bäst :)
Bosse,
det är nästan så att du kan lura ned mig till Uganda med de där bilderna, men bara nästan. Jag brukar komma ihåg att jag inte gillar att resa och att det är därför som jag uppskattar just dina levande bilder och "reportage" från andra platser än de jag är på.
mvh/gurin
Under mina 5 år på AG och här på iFokus har jag försökt lura dej och andra att hälsa på i Libanon, men det har aldrig lyckats. Detta är en solnedgång fotad från balkongen hemma i Byblos. Även där är det vackert.
I går kväll hälsade jag på några Orphans och tog lite foton, som jag ska lägga ut på "barn". Det var mycket gripande och dom sjöng en sång för mej:"Dear visitor, we will remember you….. Som du skrev i en kommentar tidigare.
Alltså, ibland begriper jag mig inte riktigt på mig själv. Solnedgångar i vatten är ju så trevligt och jag som är en inlandskille har inte haft förmånen att se så många sådana och vad gör jag när jag flyttar till en ö? Jo jag bosätter mig mitt på den, så att jag forftarande inte kan se varken solen gå upp eller ned ur vattnet.
Jag får förflytta mig till barn för att ta del av dessa orphans.
mvh/gurin
Är inte så jätteförtjust i bilderna. Har sett många liknande tidigare….

Härliga bilder! Nr 1 och 6 gillar jag bäst.
Härliga bilder :)
Riktigt läckra bilder Bosse!
Tom
Jätte fina bilder Bosse! :D Synd bara att det var en svart sak uppe i högra hörnet på bild nummer #2 :)

Är inne i en siluettfas just nu och kan därför inte låta bli att drägla över bilderna, speciellt ettan. Molnens gjorde sitt till.
#16 Synd är nånting helt annat.
Jag har aldrig haft för avsikt att ta eller lägga in perfekta bilder och det kan lätt åtgärdas i PS, om man vill det. Fast jag medger att den stör, när man blir medveten om att den finns. Minns jag rätt så är det Mandrakonian som skriver väldigt bra om varför han fotograferar.
I denhär datorn har jag många tusen foton och jag hittade detta foto på ett ugnt par som står nere vid havet i solnedgången.