Skydda fotona?
Hej, jag undrar hur ni skyddar era foton från att inte bli stulna?
har nån ett tips där man kan göra en "vattenstämpel" i paint eller nåt sånt vanligt program? eller hur gör man så att bilden är HELT skyddad?
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
en bild kan aldrig bli helt skyddad på nätet. enda sättet att undvika att någon snor ens bild är att inte ladda upp på nätet överhvudtaget.

jag vet, men ,an kanske kan minska risken ?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#2 jodå med en logga och klickskydd så minskar man risken men det är ytterst minimalt.
Jag lägger aldrig ut bilden i full storlek… det är nog det man kan göra om man inte vill sabba bilderna med loggor och annat trökigt

hm, jag har inget emot att ha ett stort C i mittten, bara det är någerlunda genomskinligt.´men hur "klick" skyddar man bilderna då?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
I hundsport har du ett praktexemplar hur man skyddar bilder. På alla ras bilder finns en stor cirkel som vattenstämpel över hela bilden.
Vill du skydda, ladda upp i kass kvalité. Vill du ha reklam för din sida, feta på med en vattenstämpel och litet högre kvalité.
#6 det gör du på din hemsida… lägger in ett javascript.
Att ta sig runt klickskyddet är enkelt:
alt 1: "Visa källa" leta reda på bildens adress, gå dit, ladda ner
alt 2(enkelt): Avaktivera javascript i webläsaren…

#9 Ja det går ju inte att skydda sig mot bildtjuvar.
Bara påminna om att det finns lagar och regler.
En logga är oftast lätt att klona bort, så då
hjälper inte det heller…
Ladda ner hela hemsidor är bara ett klick bort…
Säkraste sättet är att inte lägga ut några bilder alls! 

jo, men nu vill jag gärna lägga ut bilder xD mendå struntar jag väl i att skydda dom iöverhuvudtaget då!!
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#11 ja det tycker jag du kan göra!
Alla vet ju var gränsen går ändå,
precis som vid min stängda dörr,
man kan ta sig in, men får egentligen inte!

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Håller med #5 !
#10 Stämmer… Ladda ner hemsidor är lätt, dock inte när dom bygger mycket på php. Det kan du inte ladda ner.
Men minskar man storleken på bilden och någon snor den så kan man bevisa att det är äns bild genom att man har bilden i fullstorlek, det har inte tjuven.
Jag har vart med om att bilder publicerats av aftonbladet utan tillåtelse, skicka en faktura och dom betalar utan att frågasätta.