Kritik Fiskpinnar
jag satt och åt fiskpinnar med kameran brevid mej.
SÅ jag tog lite macro bilder :)
Domma är dom bästa jag tagit :)
Mvh Jennie!

Bort taget

bort tagen

varför lägger du upp alla? välj top 3 och lägg upp, vem orkar ge kritik till 8 bilder av fiskpinnar?! även ifall det ser gott ut.. tänk på de.. :P

Ja du kom ju på att det blev många

Jag blev mätt redan efter den första :)
Tycker inte att fiskpinnar gör sig så bra i makro.

Amen vad tycker ni om bilderna? ;)
Nää, föll inte mig i smaken (haha). Ogillar fisk väldigt mycket så jag tyckte inte ens om att titta på bilderna.
jag älskar fiskpinnar men de fastnar inte så bra på bild..
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

#11 Ok, rent tekniskt då. Det verkar som om du har använt blixten rakt på motivet. Då brukar det som är längst fram bli för ljust och lite längre bak blir det mörkt. Prova att skippa blixten och använd små lampor istället t.ex ett par halogen spots eller liknande som du riktar mot en reflekterande yta, t.ex ett pappersark.
Du måste ha stativ eller ställa kameran på något stadigt. Du kanske också måste använda självutlösaren så att det inte blir skakigt när du trycker av.

14# Har inget stativ.

#15 Ok, hoppas de andra tipsen var till någon hjälp…
Jag tyckte bäst om bild nummer ett. Alla bilderna blir man så sugen på :) Bra jobbat tycker jag :D

17# åå Tack :)
Jag tycker inte fiskpinnar är något intressant motiv, mer än så kan jag inte säga :)
Rolig ide' ^^
Tycker #14 Hade bra tips, håller med :)
Jag gillar verkligen motivvalet. Kul och annorlunda.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Nja…Inte så roligt motiv ljuset föll litte fel på vissa ställen

Inte mitt första motivval. Bra skärpa!
fina bilder :)

lite annorlunda bilder tycker jag, vem kommer på att ta kort på fiskpinnar..
men man blev mät efter att sett 2-3 bilder så =) ta bort dom andra
Inte så kul motiv, men bra skärpa. Tycker inte det var så intressant med foton på fiskpinnar
Som sagt, jag tycker bilderna är kul. Men det ser riktigt riktigt äckligt ut. Om man aldrig har ätit fiskpinnar så vill man säkert inte göra det efter att ha tittat på dem
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Hade du fotat kryddburkar eller ett par gamla skor?
Fotomodellerna såg lite väl solbrända ut..

Jag tycker bilderna va helt ok kul ide att fota fiskpinnar :)) men inte åt du alla va??
saknade citronen på bilden :)

Puttar =)

Puttar =D
Jag gillar varken motivet, ljuset eller skärpan. Tyvärr. :/