Kedjekritik
Hejsan!
Tänkte nu skapa en diskussion där man ger kritik på föregående bilder. Det finns säkert en sådan diskussion någonstans men har inte hittat någon så därför gör jag en nu.
Regler
# Du får bara lägga in en bild åt gången.
# Du måste kritisera bilden i föregående inlägg.
# Försök att inte hoppa över någon, alla bilder ska
få kommentarer.
Övrigt
# Vill du ha kritik på nån speciell sak så skriv det i
ditt medelande.
-----------------------------------------
Min bild föreställer ett träd. Jag har här lutat
kameran mot trädet och fotat det uppåt.

Fin silhuettbild saknar något i bilden, kanske en människa eller djur.
Mitt bidrag blir en prästkrage.

Annorlunda vinkel. Lite spretigt och oskarpt första-intryck, dessutom retar jag mig på den ljusa fläcken längst ned till vänster. Ögonen dras ditåt hela tiden, beskär bort den delen så kommer helhetsintrycket att bli bättre. Annars bra.
Här kommer också en blomma, petunia tror jag om jag inte är helt ute och cyklar.
Ups… Kommernterar #14 också då! XD
Jag gillar bilden, den ser ganska sorgsen ut på nåt sätt. Skulle dock vilja kommer närmare blommar och lite mer skärpa kanske, men annars gillar jag bilden.
Men vad dåliga alla bilder blev här på iFokus :/
Helena

Du kanske ska läsa Eddies inlägg om bildstorlek…
#17 Du måste ge min bild kommerntar innan.
Jag kommenterade den ju
Helena
#22 förlåt ^^ Såg nog på fel! :(
#21 Spännande bild som jag inte riktigt förstår. Den är bruntonad, men är det naglarna hon ska visa så skulle det väl vara färg? Kompositionen är bra, fast klockarmbandet drar tyvärr blickarna till sig. Eller visar hon 'klorna' för att hon är en rivig tjej?
Här är min bild. Himlen är blå och sen ….

#26 Tack för kommentaren! Du har helt rätt när du skriver: det ser nästan ut som om Getingen inte är riktig Det är ingen geting! Insekten på bilden är en slags blomfluga, det är vanliga flugor som härmar en getings utseende för att få skydd. På den här sidan finns fler bilder på blomflugor.

#28 - fin bild, lite mörk dock. Intresserar mej inte så mkt, men den var ändå ganska fin.
Jag har också en trädbild, konstigt nog x) Jag är så förtjust i björkar.. :D Vill beskära denna bild (gillar inte de gröna kvistarna i nedre vänstra hörnet).. vet dock inte hur.. Några tips?
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#27 Okej! Haha, jag är inte speciellt duktig på insekter men nu vet jag i alla fall hur en blomfluga kan se ut, Tackar för det. :)
#31, en fin bild och fina färger, det ser höstigt och härligt ut. kanske att du skulle gå ner ytterligare i svampens höjd ? men jag vet inte, för jag inte så haj på det här med foto och ge kritik! =)
men här är iaf en bild på ett spindelnär, som jag sedan lagt en mjuk glöd över!
Medarbetare på Hundar.ifokus

#34 Det skulle kunna vara en lyckad bild, det är fina färger och kontraster men som självporträtt räcker det inte. För mig blir självporträtt intressanta först när de innehåller något personligt. Den här bilden känns mer som de flesta foton folk tar på sig själva när de bara sträcker ut armen så långt de kan och knäpper.
Min bild är från 2006, tagen under en resa till Kyoto. Vänddia.
#35, vilka fina färger på trädet! och bänken gör att bilden blir mer intressant, tycker jag, men det känns som om den är lite sne ? kanske bara jag.. det tog ett tag innan jag såg att där var en människa med på bilden med, lite roligt faktiskt.
Bild på en gammal målarbänk!
(denna tråden är jätte rolig och lärorik måste jag bara säga!)
#37, jag tycker att själva solnedgången är hur fin som helst, fina mjuka färger, solen speglar sig en lång väg på vattnet, vilket jag tycker är fint! men jag tycker att personen förstör något, den ser lite inklistrad ut likosm.

Fin bild av höst löven, kanske de gula till vänster stör lite. Jag hade nog velat se lövet i mitten lite frilagt, annars är fäger och skärpa fint, lite diagonal genom bilden med lövet som gör den intressant.
Tänkte lägga ut en förbättrad bild av den jag la upp tidigare, tog åt mig av kritiken och fixade till en annan bild i samma serie som nog är lite bättre.
/Mattias

Färgerna blev helt fel på denna datorn ser jag nu =/ fast skärmen kanske bara luras (?) sitter i skolan nu alltså =/
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

Häftig effekt med de blåa ljusen men det känns som om det blåa skär sig jämte mot husfärgen. Lite mörkt upp till sen att det är finns ett bläcksvart fönster… men det kan du göra något åt. Om man vänder på det så blir det mystik… något man får sitta och klura på ett tag. Snygg bild - mystisk bild.

Här kommer mitt bidrag. En vanlig hundbild.

vad härlig bild :D undrade först vad den föreställde men det var från din damm läste jag .. hälig skärpa du fått på dropparna har ingen direkt kritik
Bilden : en liten äcklig mygga :)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se