Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1014 ggr
Krissefoto
0

Rose

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom hem från jobbet och fick en släng av inspiration när jag fick se en ensam ros på grannens buske som klarat höstrusket. sprang upp och hämtade en sax. och gick direkt upp i studion.

Fotad på en spegel med en studioblixt med softbox från vänster. även fått sig en omgång i CS färger,kontrast och nedtonad i kanterna. Vet att skärpan inte är "knivskarp" men har inget macro för tillfället så det fick bli ett Nikon 75-450mm telezoom

f/5.6 1/200s 250mm

(Hoppas inte mina grannar märker att jag "räddade" årets sista ros

Twinlight
0

Bilden kändes skrämmande på något sätt.. Jag började tänka på döden.. Men gud vad den var fin :) Jag gillade att rosen speglade av sig.. :)

Krissefoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 tack för komentaren! har bilden i 2 versioner till.. kika på den här om du tänkte på döden på den första.

Ciindra
0

Jätte fint :)

Olysios
0

tyckte om den andra mycket bättre, känns mera härlig än den röda färgen .. :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Kokoskorven
0

ok, gillar nummer två mycket mer…riktigt vacker om man inte vill tänka på döden…

Marija
0

Fina bilder. Gillade den första bättre, färgerna på #2 föll mej inte i smaken.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

filliponkan
0

Älskar den!

Twinlight
0

#2 Tvåan var fin :) Den gav mig inte lika mycket känslor om döden.. Men den känns fortfarande lite kuslig.. :S

KerstinP
0

Gillar den första bilden. Skulle vilja ha lite mer luft runt den andra bilden färgen flyter gärna ihop på den andra.

izze
0

gillar den första men jag tycker spegeleffekten vart skum, man ser ju att det är två rosor men eftersom dom är hamnar så tät ser det skumt ut (i mina ögon) men jävligt bra bild annars.

Mia-Marie
0

Otroligt vacker bild - skulle varit skoj att se en före bild då den satt fast på busken, se skillnaden vad man kan göra av en ensam ros på busken till en underbart vacker studio bild…