Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 1381 ggr
AndersV
0

Fotoklick.se

Hej

Jag har tidigare frågat om hjälp och synpunkter på min hemsida fotoklick.se och har så fått "tack" så nu har jag försökt fixa till sidan så att den ska fungera bättre Generad  och jag skulle gärna få in nya synpunkter på nya upplägget..

Jag har använt mig av JAlbum denna gången och tycker att programmet funkat bra, var enkelt att fixa till sidan med detta program iaf.Skrattande

www.fotoklick.se

[mingdie]
0

Vad är meningen med sidan. Skall du använda den för att sälja bilderna eller bara för att visa upp?

Eddie

Rozzy
0

Trevlig sid för att vara mall lätt att navigera runt i, många fina bilder.

Mandylion
0

Jätte fin sida =)
Jag tycker då att det är ganska irriterade att titta på bilderna med en stor text över hela bilden. Det är svårt att fokusera på själva bilden. Det vore finare (för min smak) att ha en copyright symbol med namn eller fotoklick i något hörn. Men å andra sidan… smaken är som baken - delad Skrattande

Mandylion
0

haha fan det var ju jag igen som tjatar på dig… menar inget illa… kom bara på det nu när jag såg din bild. Räcka ut tungan ta det inte fel… =)

Olysios
0

håller med #3

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

AndersV
0

ASG det är bra att jag får respons tack och ja loggan suger :) den ska bort när jag får tid "TRO mig"

Syftet med sidan,  mest kul att ha en tycker jag och ev. i framtiden att man kan sälja bilder via den men just nu är det lite för skoj skull.. men jag vill ju att den ska bli bra för det :)

Om personer som kommer in inte gillar sidan kommer dom ju inte tillbaka och dom lär ju in nämna sidan för andra heller då, så jag vill att sidan ska bli så bra som möjligt (efter vad jag kan klara av :)

Så jag är tacksamm för era kommentarer och ska försöka göra sidan efter dem :)

Lillianna
0

Rent tekniskt på hemsidan: Jag saknar fler tillbaka möjligheter. På några ställen har du tillbaka-knapp men oftast behöver man klicka i din rubrik för att backa. Tex i is, där skulle det vara bra att ha en nästa knapp. Det är inte helt optimalt utan. Skulle du kunna ha en nästa knapp brevid en tillbaka knapp precis över den bild som visas? Alternativt ha alla bilderna i samma kategori i den högra menyen så man kan klicka sig vidare och inte behöva backa för att komma vidare.

En annan sak är oxå att jag inte kan se hela bilden när den är stor. Att behöva scrolla förstör helhetsintycket i bilden. 

Mycket fina bilder annars!!

/Lillianna

~ Lillianna ~

AndersV
0

#7  hmm detta med tillbakaknappar är Jalbum som skapar så jag vet inte om jag kan påverka det så mycket  men att du får scroll på den stora bilden ? vad kör du med för Upplösning på skärmen??

Lillianna
0

#8, ingen aning. Var hittar jag den informationen? Jag har en 17' vet jag iallafall.

/Lillianna

~ Lillianna ~

AndersV
0

prova att högerklicka på skrivbordet och välj egenskper där efter klickar du på fliken inställningar du bör ha minst 1024X768 om du kör en 17" skärm "många hemsidor är anpassade efter den storleken idag"

AndersV
0

Så där ja då var den Skrikandes loggan borta :))

+ lite andra förändringar tyckt till om ni vill Skrattande

www.fotoklick.se

Jenya
0

Jag tycker du har en fin sida :) men jag tror att den skulle bli jätte bra med simplewiever :) det är ett program som är enkelt att navigera sej mellan bilderna :)

[mingdie]
0

Du har en email adress på första sidan men den leder inte till email när du klickar på den. Det är en enkel sida att navigera och många bra foton.

Eddie

AndersV
0

Ang. e-mail adressen så har jag medvetet skipat den länken för tillfället. den  funkar inte på undersidorna heller just nu men men så småning om så :)

Tack för att ni tar er tid med att  hjälpa mig "uppskattas STORT"

Mandylion
0

ahhh titta Anders… det är ju som balsam för mina ögon Glad nu är det ju jätte fint =)

vänta ska du se så kan jag nog hitta nåt nytt att tracka dig med =)

Jätte fin sida och väldigt fina bilder.

AndersV
0

#15  SkrattandeSkrattande Det tror jag säkert att du kan göra SkrattandeSkrattande

Men det är ju liksom det jag vill att man ska göra ge kretik alltså, och om jag ber om att få det så måste jag ju ta det dåliga också men du har ju nästan bara sagt snälla saker :) så jag är JÄTTE nöjd att du gillar sidan….

Det jag tänkt börja göra "snart" är att försöka skriva lite info till bilderna också, det är ju trevligt om man kan läsa lite historik kring en del bilder eller hur?  men det är mycket jobb att göra så det får växa fram allt efter som jag har tid…

izze
0

Jag gillar den skarpt! Snygg sida och lätt använd. Men har du den bara för att vissa up dina verk ? Tjusig ide :)

AndersV
0

Ja än så länge är det bara för att visa upp mina och Christer Larssons bilder…

ps: kul att du gillar sidan