Talgoxe

Hallå fågelfotografen. Kanonbilder igen. Den första helt suverän med en härlig diagonal över bilden. Däremot gillade jag det avånga formatet i den andra bilden. Det blev lite mera luft åt det håll som fågeln tittade. Att du alltid får så rena och färgmässigt bra bakgrunder är enastående
Är det bara jag eller känns det som att det är lite gult färgstick i bilderna? Hade du tagit bilderna från solsidan så hade du nog fått lite skarpare bilder de känns lite brusiga eller oskarpa typ.
Annars bra komposition och sådant. (ja jag vet att jag är dålig på beröm, jag jobbar med test och skall hitta fel ;-) haha
/Mattias
Om det är gulstick i bilden så tycker jag det passar in då både fågeln och bakgrunden är gula :) så tycker det passar tillsammans men är inte så kunnig men jag tycker dom är jättefina :D
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Fina bilder. Tyvärr så är alla på ett eller annat sätt överexponerade vilket gör att min ögon dras dit direkt. Sen önskar jag en annan bakgrund pga att allting smälter in i varannat. Man kan ju tyvärr inte få allt här i livet. Önskar mig fortfarande jackpot på lotto o joker. Lär förmodligen inte komma.
Sen måste jag hålla med #4. Bilderna är alldeles för gula i sig även om man bortser från bakgrunden.
Mvh Marcus

Jag tror inte att det är något gulstick i bilden. Om man tittar enbart på det vita i fågelns kind så är det rent vitt. Att det blir en känsla av gulstick beror nog på att bakgrunden är så intensivt grön
Skrev men mitt inlägg syns inte… I mina ögon så är bakgrunden lite väl lysande, hade önskat lite mer dämpad. Annars jättefina bilder.
Jag tycker bilderna är otroligt fina. Jag brukar inte vara mycket för fåglar, men den första bilden är otrolig. Bakgrunden bara lyser upp hela fågeln och fågeln har bra skärpa på sig.
Snyggt!

Tack för kommmentarerna !
Har nu försökt att justera gulsticket så jag tar dom igen justerade men kanske de finns gulstick kvar men jag är inte så bevandrad i justeringar av färgstick så kom gärna med förslag på hur man gör eller om de finns något action man kan använda ?körde nu med auto levels och autocolor auto contrast .
mvh/bjorsa

Så snyggt! Gillar den första bilden mest.

Tack Kerstin ! :-)
mvh/bjorsa
Alla bilderna var otroligt fina!