Tamron AF 90/2,8
Hej!
Jag funderar starkt på detta objektiv och jag undrar om det finns nån som har det? Är det att rekomendera? Det kostar ju en del (för mig iaf) och är det prisvärt? Jag har en Canon EOS 400d.
Gärna bilder som är tagna med det också
MVH Josefin
De bilder jag har sett som är fotode med obejtkivet har varit mycket fina, har för mig att några här på foto.ifokus innehar objektivet.. minns tyvärr inte vem.. men jag tror du kommer bli nöjd med det :)
Mvh Therese
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
Testade sökfunktionen "Tamron AF 90" och jag tror jag såg att bland andra Attild lagt upp bilder med det objektivet.
Det är ett mycket prisvärt objektiv som har ger mycket bra skärpa! Själv har jag Canon 100mm/2,8 USM Makro som jag är supernöjd med, allt stämmer! :o) Tror du blir nöjd med Tamrons 90 också, den är plastig, men kvalitén är toppklass.
Tamrons 90:a är ett toppen objektiv! Jag har ägt det ett tag nu och är mycket nöjd.
Ja, jag har också tänkt att köpa Tamron AF 90/2,8, jag har det inte själv ännu, men känner 4 stycken som har det och bildresultatet är mycket bra. Har även läst recensioner om det och det har fått bra kritik överallt och sedan så kostar det inte skjortan.
Jag har Tamron 90/2,8 och är mycket nöjd! Inga nackdelar med objektivet. Det skulle isåfall vara att autofokusen är lite snurrig, men vem använder autofokus när man fotar makro? :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#6 Anna, vad menar du med snurrig?
Letar också efter ett sånt ;)

Jag har ett Tamron 90/2,8 och är nöjd. Säger som #6 när det gäller autofokusen, men annars så är det en skarp och mycket prisvärd optik!
#7 anna menar nog att när den inte hittar fokus så går snurrar den för länge innan den inser att den inte hittat fokus. Men det har inte jag haft nå problem med. Eller iof så har jag bara använt autofokusen ett fåtal gånger
Autofokusen snurrar väldigt länge om den inte hittar fokus, precis som #9 säger. Den är även väldigt högljudd. Men inte oanvändbar :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Ok tack för alla svar!