Bönsyrsa
Jag har 2 st bönsyrsor i terrarier som jag nyligen skaffat å idag så fotade jag när den åt lunch den är ca 15-20mm stor ifall man skulle sträcka ut den men den har ju alltid böjd kropp som en banan men som vuxen skall den bli upp till 10 cm :-)
Har lite problem med underexpondering på mina bilder men har justerat upp dom å dom är tagna med pentax k10d och smc-dfa 100mm
Först en bild på lunchen

Ser nu att bilderna kom lite i fel ordning men de får vara så :-)
mvh/bjorsa
Kul att du skaffat nya fotoobjekt ;) Härliga bilder. Beundrar dina macrobilder, fantastiska.
Johan
dina bilder är jättefina allihop! fast jag vill inte se småkryp så nära då dom ser så äkliga ut men ändå häftiga ..
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Otroliga bilder…
bönsyrsor ser så himla häftiga ut… visste inte att man kan ha dom som husdjur 
Som vanligt helt otroliga bilder från dig!

Yuck :P Snygga bilder, men diggar inte bönsyrsan och middagen :P
Helena

#14 lyckas du med att få dom att prata kommer jag ner på stört,, det vill jag inte missa
dom har säkert en personlighet. Kan dom bitas?
Jisses vilka bilder, som vanligt. Jag blir alltid lika fascinerad av dina bilder, att man över huvud taget kan komma så nära!

Tack !:-)
#14 Den kan vissla lite
bits hoppas jag den inte kommer att göra för den blir ju 10 cm men vem vet men hittils har den inte gjort något annat än promenera lite på min hand å hoppat runt å kikat lite nyfiket :-)
mvh/bjorsa

Man blir helt fast i dina bilder! Jag kan inte sluta titta.

Härligt. Alla otroligt bra men för mig så skulle den sista vara helt perfekt om du beskar den lite i vänsterkanten så att du fick bort en del av det mörka.
Eddie

Oj bönsyrsor var inte min grej märkte jag, blev inte alls imponerad av bilderna även om de säkert är bra. Men sista bilden! Där fick du till och med mig att stanna kvar! Den var ju superläcker med ett häftigt uttryck på syrsan (kan man säga så - har de uttryck?), snygga färger i bakgrunden ocskå. Jag tycker inte den behöver beskäras utan den var perfekt precis som den är. Det är bra att det finns en liten "störning" i den i form av det mörka, annars skulle den nog bli för platt.

Tack för kommentarerna ! :-)
Skall testa beskärningen just nu så försöker jag bara komma underfund om hur fasen blixten fungerar så de blir en massa bilder å en massa skräp trodde i min enfald att de skulle bara vara att tuta å köra om jag hade en pentax blixt (360 fgz) till min k10d och smc-dfa 100 men de var de inte :-)
mvh/bjorsa
Riktigt härliga bilder! Jag gillar den sista mest. :)
Funderar lite på vad det ljusa "stråket" i bild #21 är för nåt bara?

#30 Tack! :-)
Det är nog terarriet som reflekterar blixten eller om reflektorn låg bakom terarriet å åstakom stråket kommer int riktigt ihåg då jag labbar fram å tillbaks för att komma på hur jag skall använda blixten :-)
mvh/bjorsa
#31 Du kanske behöver en ring blixt men vad jag förstår är dom skitdyra. Det skall tydligen komma en ny billigare Pentax blixt snart.
Eddie

#32 Vad jag förstår så skall ju min pentax af360 fgz räcka till för mitt pentax smc-dfa 100 macro jag har ju precis köpt blixten men visst en ringblixt vore ju bra men nu är jag fattig de e ju en dyr hobby att fota :-)
Och är man inte så insatt i blixt termer å läser manualen så blir man inte så glad men jag hittade en reflexskiva och vidvinkelskiva infälld ovan blixten och med reflexskivan nerfälld fick jag bättre bilder på nära håll så de e väl bara att pröva sig fram å läsa lite å svära :-)
mvh/bjorsa