Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 478 ggr
Abico
0

Liten fundering...

Jag har funderat på att köpa en Nikon D40X nu ett tag, har värkligen tyckt den varit super. Var även och kände på den i affär för ett tag sedan och gillar den ännu bättre sedan dess. Men så är det ju det här med att den inte har AF-motor inbyggt i huset, så man måste köpa objektiv med inbyggd motor och dom är ganska mycket dyrare än dom utan har jag förstått. Är det i längden bättre att köpa en kamera med AF-motor i huset istället?

Kram Hanna

Hanna 

Abico
0

Hanna 

[Fibbe]
0

#Det beror ju lite på dig själv. Om du vill ha mer optik i framtiden så är det ju en klar fördel

Goldie
0

Om detta är din första digitala systemkamera så skulle jag rekomendera för dig at titta på en begagnat Canon 300d eller bätre en Canon 350d (8mp) . Bra kamror att starta med och god pris på begagnat fördi uppföljaren Canon 400d är på marknaden.

Den sista har en begagnatpris på mellan 2000 och 4000 kr.

I test är den bätre en Nikon 40  Den har stort sortiment av objektiv i olika kvaliteer och prisar. äldre objektiv kan fortfarande komma till til sin rätt (EF-typ). Et billigt apparat  gör att du kan köpa flera objektiv innanför en totalsumma du vil släppa till fotoutrustning.

Lycka till