Fotar ni ofta med eran mobil?
I min iphone har jag 2194 bilder. Mobilen har man ju i princip alltid med sig, så den får alltid ställa upp i reserv när fotolägen uppenbarar sig. Vilket är ganska ofta när man minst anar!
Även om en mobilkamera inte alls kan mäta sig med t.ex. en systemkamera, så tycker jag att iphone fyras 5 megapixlar ändå funkar väldigt bra. Och så med ett ynka filter eller en liten effekt så kan bilden helt plötsligt kännas mer proffsig.
Tar ni många bilder med eran mobil? 🙂
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Älskar fota med min mobil. Har en Samsung Galaxy 3..super att ta kort med och jädrans bra bilder 😉 Ingen aning hur många bilder jag har i den men jag vet att min dropbox är till 99% full och klagar haha
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Fotar väldigt mycket med min också, oftast för bekvämligheten att skicka bilderna då, facebook, mms etc.
Tog denna t.ex med samsung galaxy 3 trots att jag i andra handen höll nikon d5100…endast för att bilden skulle kunna skickas 14 mil utan krusiduller.
Mobilkameran idag är så pass avancerad så det är en stor bekvämlighet att alltid kunna ha en bra kamera med sig även de ggr man glömt systemkameran hemma.
// Paltfan
#3 Sicken söt 😊
#4 Fint! Ja visst är det bekvämt. Ibland orkar man ju helt enkelt inte konka med sig sin "stora kamera", och så kunna skicka ett mms eller så som du säger.
Men så mycket i tekniken som förbättras så snart kan vi väl till och med ha riktigt bra kamera och mobil i ett ;)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Haha, känner igen mig i #4 😃
Ja men visst, jag fotar rätt så mycket med min mobil, jag med. Har också en Samsung Galaxy SIII. Just för att det är så smidigt att dels bära den med sig, plocka fram och sedan eventuellt skicka eller dela bilderna 🙂
En annan bra sak med mobilfoto är att i och med att tekniken är lite begränsad så behöver jag inte bli frustrerad över att jag har fel inställningar eller misslyckas med min vanliga kamera.
Här är en bild från Kulturernas Karneval som var i Uppsala för två veckor sedan. Min vanliga kamera var med men den låg nerpackad 😉
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Kameran i min Sensation har väl mycket övrigt att önska då den inte är så särdeles bra men man har ju liksom "luren" alltid med sig så det är ju väldigt praktiskt.
Bifogad bild är tagen för ett par dagar sedan då jag bara skulle gå för att inhandla några matvaror och "knäppte" tre bilder på vägen.
@#7 MissInAction
Fin bild på den där kamelen (eller dromedaren).
Får mig att tänka på Egypten:
Där har dom dromedarer men gudars skymning om man skulle kalla det dromedar för enligt dem så är det en "kamel" *ler*.
Nåväl om man nu är turist där så är det många som erbjuder turister en ridtur på den där kamelen (dromedaren) vilket för många turister kan verka väldigt trevligt att testa då en ridtur endast kostar 15 EGP.
Problemet kommer efter ridturen då dom vill ha 75 EGP för att man skall kunna komma av den där dromedaren (kamelen) *skrattar*.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tack! 🙂 Jo det var nog en kamel, tycker jag! Två pucklar.
Hahahaha så de tar betalt för att man ska kunna kliva av? 😂
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
@#11 MissInAction
Jo, det är själva det som är deras affärsidé.
15 EGP för att komma upp på den och få en kort ridtur men 75 EGP för att den skall lägga sig ner så att det går att kliva ur *skrattar*.
Bästa hälsningar,
Bertil