Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 246 ggr
Mandysan
0

Problem med kameran =(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har problem med min kamera, en Nikon Coolpix P3. Bilderna blir suddiga (ser ut som rörelseoskärpa) trots att jag har på VR och inte skakar. Sen i efterhand blir bilderna randiga!

Jag bifogar en bild.

/Amanda

Lakrits
0

Ser ju inte bra ut, om det finns någon återställnigsfunktion kan du alltid testa det och hoppas att det är mjukvaran annars är det kanske dax att leta ny kamera eller skicka på rep.

/Mattias

Mandysan
0

#1 Jag har testat med återställningsfunktion… Tyvärr har jag ingen manual hemma utan jag får läsa den engelska på Nikons hemsida och min engelska är inte den bästa..

Mandysan
0

Jag har suttit med den nu en stund utan ngt resultat…

Som tur är så fyller jag år snart, så det finns ju en liten chans att jag får en ny kamera men jag tror inte det.. =( För det är så mkt jag behöver och vill ha till hästenl.. Aja, det är ju inte såå lång tid kvar till jul ;) Då kanske jag får "min" Nikon D80…

senna
0

Jag har också samma probelm, men det hände efter att jag hade tappat den. xD

du har möjligtvis inte tappat den då?

Mandysan
0

#4 Jo men det var drygt 8-9 månader sen, den blev lite bucklig i kanten men funkade efter det lika bra som tidigare. Det är nu den har fått sig en knäpp Fundersam

[Fibbe]
0

förmodligen sensorn…  det kan även vara överföringen från kamera till minneskort eller minneskort till dator… Ser dom lika ut när du förhandsvisar i kameran?

Petersen
0

Dendära kameran har varit i golvet. In på service med den.

Mandysan
0

Det är ingen idé att lämna in kameran då det kommer att kosta lika mkt  som att köpa en ny, ngt sämre kamera :( Dumma jag som inte försäkrade kameran…

Shallow
0

Man lär sig av sina misstag. De är alltid bra att ha försäkring på sin kamera!