AF-S Nikkor 35mm f/1.8G
Har ocksÄ det dÀr objektivet, favoriten i kameravÀskan nu faktiskt.
Fick sitta pÄ konstant under norge-resan t.o.m
// Paltfan
HĂ€rligt :)
Nu har jag testat det lite mer, kommer komma till nytta i sommar đ
HĂ€rliga bilder! Bra jobbat :)
Nikkor 35/1.8 Àr en favorit Àven för min del, det Àr nog det objektiv som anvÀnds mest. Du har fÄtt fram jÀttefina fÀrger och ett snyggt skÀrpedjup pÄ dina bilder, fint! Jag skulle nog sÀga att #3 och #4 Àr nÄgot för skarpa och lite överexponerade, men det gör nÀstan ingenting, det passar bra in pÄ vÄr- och sommartemat.
Anna, vÀrd pÄ HÀstfoto och Webbutveckling
à h tack sÄ jÀtte mycket! :)
Ja 3:an Àr en aning överexponerad men jag tyckte om att den Àr sÄ ljus faktiskt. 4:an dÀremot rÄka jag nog fÄ lite för skarp, men det sÄg jag inte pÄ datorn, men men sÄnt hÀnder. Tack sÄ mycket Àn en gÄng :)
Vad trevligt och se nÄgon som fÄtt ett bra exemplar av detta objektivet.. jag har inte riktigt blivit kompis med mitt Àn, men det kommer vÀl :) tokgillar #4!
Blir att köpa nĂ€r man har rĂ„d! đ
SajtvÀrd pÄ reptiler ifokus.
Medarbetare pÄ leopardgecko ifokus
Jag fÄr anvÀnda af-justering pÄ mitt dÄ det bakfokuserar fruktansvÀrt mycket glömde jag sÀga.. har kompensationen pÄ -7 :)
Gillar första bilden vĂ€ldigt mktâŠ
#4 Àr helt fantastisk! :D Har funderat pÄ detta okbjektivet sjÀlv, har 50mm men tycker ibland att man blir lite begrÀnsad nÀr det Àr crop-sensor. Blir nog ett 35mm sÄ smÄningom :D
http://hannnafoto.blogg.se
#8 OjdĂ„, hur kan de bli sĂ„? Du fĂ„r nog till de snart! Tack! đ
#9 Tycker jag absolut att du ska görađJag ville sluta fotografera, jag tappade lusten. SĂ„ ville inte folk runtomkring mig att ja skulle sluta och vips sĂ„ fick jag nytt objektiv för att fĂ„ fram lite inspiration och kreativitet igen!
#12 Jag bugar och bockar, tack sĂ„ mycket!đJa precis, det Ă€r ju den dĂ€r lilla skillnaden mellan 50mm och 35mm. Ăr man som jag och inte alls inne pĂ„ kanske portrĂ€tt sĂ„ vĂ€rst och inte behöver den begrĂ€nsningen som 50mm ger, Ă€r 35mm kul att prova. För min del för att fĂ„ tillbaka kreativiteten igen. Tror inte du skulle Ă„ngra dig nĂ„nstans! :)