Vilken systemkamera?
Det är så i sommar kommer jag köpa min allra första systemkamera (äntligen) och jag har lixom ingen aning vad för sorts kamera jag ska ha. Jag fotar mest naturbilder och djur.
Någon som har nåt förslag på/eller kan rekomendera en systemkamera?? (Skriv gärna hur mycket den kostar och vart man kan köpa den)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Förslag är att (om du inte har det redan)skaffa grundläggande kunskaper i hur en systemkamera fungerar och därefter fundera lite på vad du vill ha för funktioner.
När du har det kan du söka på t.ex. den här sajten, "vilken kamera" ger många träffar (träfflista här).
Enklaste sättet att kolla bästa pris är att använda t.ex. pricerunner och söka på den kameran man vill kolla upp.
Kan kännas som ett tråkigt svar men det är helt omöjligt för mig (eller någon annan) att rekommendera den kamera som passar dig bäst. Alla kameror är olika stora och vi har alla olika stora händer, och hur kameran "ligger" i handen är en av de saker jag tycker är viktig (utöver vilka funktioner kameran har).
En annan grej som kan vara bra att kolla på är vilket eller vilja objektiv du vill ha, ett av kitobjektiven som är lite billigare men kanske inte lika vassa som de lite dyrare.
mvh Martin
Okej, tack för tipset. Det var inte ett tråkigt svar utan ett väldigt bra, eftersom jag inte vet så mycket om systemkamrer :)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan