Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 3240 ggr
Robert
0

Ortodox bröllop

Känner du till hur cermonin går på ett ortodoxt bröllop? Jag hittar inget på internet som ger mig svar.

Hälsningar

Robert

AndersE
0

Vilken religion?

(Jag känner inte till svaret oavsett vilken religion det är, men…)

Robert
0

Det är ryskt ortodoxt bröllop. Finns det flera varianter?

Robert

Fotord
0

Aaah, ryskortodoxt. Då måste man vara helrakad… och då menar jag HELT! Det jobbiga är att man inte får fotografera i kyrkan. Alla avbildningar måste göras som ikoner så jag föreslår att du skaffar dig en liten morakniv och ett stycke trä och börjar öva. Speciellt seriebildstagning kan bli väldigt krävande även hos den seriöse ikonsnidaren.

Dekoration: bladguld och belugagråsvart är väldigt populära.
Vidare har jag förstått att Stalin var väldigt populär inom den ryska kyrkan på sin tid så ett litet nätt ryggtryck borde liva upp.

Fotord
0

Notera att ovanstående stycke är skrivet helt utan smajjlisar…

broderbluff
0

hahahahah, även detta utan smajlisar

Robert
0

..men om det är på neutral mark här i Finland?

Den här fotografen har varit inne i kyrkan och fotat, se länk. The Church of Holy Trinity

Robert

broderbluff
0

Ring till kyrkan och fråga?

Robert
0

Jag får kolla upp det, säkrast. Om jag inte får fota inomhus så får jag väl luta en stege mot ett fönster.

Robert

AndersE
0

Jag visste inte att ryskt var en religion…

Flört (OBS - smiley!)

Katoliker, judar, protestanter?

Robert
0

#9, kanske jag virrar till det, ursäkta min okunskap i religon, det är några år sedan som jag läste religonskunskap och fick goda betyg. Ortodox är det inte en religon? När jag har skummat igenom olika sajter så läser jag att det finns gregisk ortodox och sedan på kyrkan stod det texter på ryska.

Hälsningar

Robert

AndersE
0

Ja, ortodox betyder väl bara "renlärig" ungefär - så du kan väl vara ortodox kommunist..?

Robert
0

Okej, det förklarar dina smilysar :).

Då är jag en ortodox Photoshoppare.

Robert

bosse
0

Robban,

Det ar grekiskt ortodox och den kyrkan ar ganska stor i Libanon och dar finns en kyrka, som ar dekorerad med massor av guld. Nan gang ska jag visa dej. Dom har 7 patriarker och ager det mesta av marken i Betlehem, som den palestinska patriarken anklagas for att salja till judarna. Money talks!

-94 sa blev jag och ett par andra svenskar inbjudna till ett brollop i ovannamda kyrka av den prast som ar rektor for deras skola dar. Vi kom i shorts och blev placerade bakom honom langst fram i kyrkan. Jag tror att jag aldrig nansin kant mej sa felplacerad i mitt liv. For att gifta sig i den kyrkan, sa kostar det minst $20.000, men dom flesta ger nog mer. Det finns en forteckning pa alla gavor som skankts till kyrkan och vardet. Jag kommer speciellt ihag en av portarna (dubbel dorr) som kostat $20.000. Tyvarr har jag inte med mej DVDn med foton fran Libanon idag, men jag ska lagga in ett foto senare.

Sa mycket jag vet!Oskyldig

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är brudparet. Nästa vecka ska jag fotografera deras bröllop med start på morgonen och sedan kör jag till midnatt.

Hälsningar

Robert

Robert
0

#13, intressant, jag ser gärna bilderna.

Robert

Robert
0

#14, jag fixade ett sv alternativ till bilden. I bifogat den till vänster är original.

Fungerar retuscheringen?

Robert

AndersE
0

#16 Jag gillade den redan i färg!

Jag tycker inte alls att den ser retuschad ut i s/v. Jag gillar deras blick - gemensam och långt bort - in i framtiden?

Anne
0

Jag tyckte mer om den svartvita, den färgade är lite för låg kontrast på för min smak.

bosse
0

#15  Jag hade faktiskt tankt att du skulle komma och halsa pa nan gang, sa att jag kunde visa dej. Jag har inga foton pa interioren, men sa har ser kyrkan ut fotad fran maroniternas kyrka, som ar ett "modernt bygge". 7 olika kristna grupper har sina huvudkyrkor pa detta berg, som heter Harissa i Jounieh.

bosse
0

Detta ar den ortodoxa "prastskolan" och det man ser i nedanfor berget ar delar av Jounieh och Beirut. I viken man ser, sa har den inre delen byggts om till en hamn och dar finns aven lagenheter i den hogre prisklassen (5 milj. USD +)