Kamror(;
Jag har funderat på att köpa en systemkamra och funderar på om ni har nå bra tips? Den ska inte vara för dyr. Är Canon EOS 400D bra??(Tror den hette så..)
Sony A 100 är roligare men har sämre andrahandsvärde än klassikern EOS 400d
Jag har en 400D, jag trivs med den, fast den är inte den bäste men den duger åt en nybörjare som jag själv. :) Men vill du ha en något billigare så är canon eos 350D nästan lika bra. Det beror ju på vad du är villig att betala.

Vad gäller just bildkvalite, är de flesta kameror i den prisklassen ganska likvärdiga.
Jag kör själv på en 350d sen 2 år och är väldigt nöjd.
400d har större skärm vilket kan vara bra och 2 mp mer än 350d. Dessutom bättre autofokus ( samma som i 30d ).
Pellepiano har helt rätt. Du kommer att få liknande resultat med alla ingångs kameror.
Om du är ute efter en första system kamera så titta på lite olika kameror för att se vilken som passar dig bäst. Min lista att titta på skulle vara Nikon 40X, Canon 350/400, Pentax K100D, Sony A100 och Olympus E410. Utan att veta hur mycket du kan så är det svårt att gå in på dom olika fördelarna som dom olika märkena har.
Eddie
Tack så mycket alla! Då vet jag på ett ungefär.
"Jag har en 400D, jag trivs med den, fast den är inte den bäste men den duger åt en nybörjare som jag själv"
Vad saknar du på din din EOS400d?
Bildstabilisering och DRO är ju roliga funktioner som finns på Sony A100 men saknas på klassikern Canon. Men den säljer å andra sidan bättre och har bättre andrahandsvärde. Det kommer en ny generation kameror i höst och det är skönt.
Det kommer en ny generation kameror i höst och det är skönt.
Vad bra. Då kommer man att kunna ta mycket bättre foton.
Eddie
precis =))
Nä, jag är rätt så sugen på en sådan här. Behöver uppgradera hela mitt kamerapaket i höst. En avancerad kompakt samt gärna en system med 300mm telezoom.
#8 Det bästa är att det stora utbudet har pressat ner priserna på kameror. Massor av bra objektiv finns det redan. Problemet dom har är att få ett långt zoom att fungera bra på kompakt kameran. Ett riktigt bra tele objektiv till en system kamera blir stort hur man än gör fast där spelar det inte så stor roll men att kunna konvertera det till en mindre kompakt betyder att du minskar bildkvaliten. Det är samma sak som att ett fast objektiv ger bättre bildkvalitet än ett zoom och jag förundrar mig alltid varför folk lägger stora pengar på fina kamerahus och sedan bara kör med en eller två zoom objektiv.
Men allt ändrar sig så man vet inte vad som dyker upp i framtiden.
Eddie