(h) naturbilder
Skulle vilja ha lite kritik på dessa :)
Hälsningar Lurvas11
Konstigt. Fel håll. Aja ni kanske ser ändå:/
Hälsningar Lurvas11
Konstigt både blev uponer. Hoppas de fungerar ändå. Båda bilderna är tagna med Samsung galaxy s3
Hälsningar Lurvas11
Justerade båda så de blev rätt (tror jag). Laddade ner bilderna, öppnade dem i picasa, blev rätt direkt där, sparade dem, och laddade upp dem på nytt.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Bilderna är ok för att vara nybörjarbilder, dock med mycket bra kvalitet trots telefonkamera. Den andra gillar jag dock klart mer än den första. I den första stör jag mig på det mörka längst bort i bakgrunden, och att blomman, som redan är placerad på högra sidan, pekar utåt från bilden. Det skulle ha blivit en mer balanserad komposition om den var svängd inåt mot bildens mitt istället, och så tycker jag den kunde vara placerad lite högre upp på bilden istället för så långt ner. Så tyvärr blev det en liten sågning av den bilden. Men kom ihåg att det bara är min egna åsikt, det är ingen allmängiltig sanning och det är din egna åsikt om bilden som är viktigast. 🙂
Den andra tycker jag mycket bättre om som sagt. Mycket fint ljus som skiner genom bladen, skärpan är bra och du har t.o.m. fått till en liten bakgrundsoskärpa, nåt som är ganska svårt att få till med telefonkameror. Här är kompositionen också mycket mer harmonisk, med bladen i förgrunden uppe till vänster. Det fina ljuset gör också att färgerna ser mycket krispigare ut och hela bilden har bättre kontrast. Fint fotat! 👍
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Åh tack så mycket :) håller med om att bakgrunden är lite mer störande på första bilder :)
Hälsningar Lurvas11