Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1223 ggr
rahl
0

Vad hände med mitt 600d?

Jag var nu ute tog en bild på min hund - det började regna lite. Jag tryckte på att visa bild och den var ok. Sen åkte vi vidare och jag skulle ta flera foto. Trycker på ON händer inget - röd lampa blinkar man inga knappar går att trycka. Det fungerar att ta bilder (jag testade och sen såg hemma på kortet att de fanns), men ringar snurrar runt och AF ställs plötsligt automatisk där jag rör kameran. Knappen att ta bilder är rätt svårt att trycka - tar motstånd. Vad hände? Känner ni igen problem? Hjälper det om jag tar ut batteri och låter den stå hemma utan regn? Jag vill inte bli av med den :(

Paltn
0

Låter som du fått smuts i avtryckarn så den hakat upp sig på mellanläget (focusläget). Testa rengöra med något, skärmrengöring eller dyligt som inte eh så kraftigt men endå tar bort fett.

// Paltfan

[PeterWem]
0

Du kan ha fått vatten innanför. Du kan lägga hela kameran i torrt ris för att dra ut fukten. Min 7D tog in vatten i avtryckaren och började avfyra av sig självt. Lösningen var en fön i tre timmar.

rahl
0

Tack! Då ska vi testa det både att torka det lite mer än igår och bli av med smuts.

[PeterWem]
0

Glöm inte att ta ut batteriet först och håll därefter alla luckor öppna.