(N) glas med vatten
Vet inte om den här bilden skulle kunna ligga i kategorin abstrakt, men det tycker jag att den borde kunna göra. Abstrakt är väl egentligen mer "icke föreställande", men tycker ändå att denna bild är en sån. Och som sådan funkar den hyfsat bra i mina ögon.
Men jag tror att den vunnit på och blivit ännu mer abstrakt om inte den där saken i bakgrunden syntes, vet inte om det är en dörrkarm eller möbel eller nåt men den stör mig lite plus det rosaaktiga skimmret..
Om du gjort om den till svartvit, hade det nog kanske blivit mer intressant tycker jag. Sen är den lite brusig, och du har inte haft speciellt hög ISO (120), så vet inte om du har redigerat kraftigt eller nåt..
Sen kanske jag är lite petig, men jag har lite fobier mot lutande vatten där det är en tydlig horisont eller vattenyta, det blir lite väl tydligt att du lutat kameran, för lutar glaset så är ju ändå vattenytan i våg…
Men det är bra tänkt, och de är lärorikt och roligt att exprimentera, så fortsätt så!🙂
#1 Ok, kan du göra så den blir bättre? :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Vet inte riktigt, men kan ju försöka när jag får tid. Vissa saker förbereder man ju innan man tar bilden så den biten kan jag ju inte göra nåt åt.
Sen är det ju inte säkert att bilden blir bättre i dina eller andras ögon, bara för att jag tycker si eller så… Men visst kan jag prova, men hinner knappast i kväll, då jag är borta i stort sett hela kvällen..
Jag fick lite tid över innan jag ska i väg igen så jag gjorde ett försök.
Vet inte om det blev så mycket bättre, bildfilen var ju rätt liten så det var inte så lätt att göra nåt med den..
Nu får man ju också komma i håg att det här är min tolkning, du och alla andra tycker förmodligen annorlunda.🙂
Det blev inte perfekt, men ungefär så här vill jag se den: