Fotoprojekt - A
Idag när jag var ute och fotograferade så hade jag ett uppdrag. Jag letade efter ett mönster i form utav bokstaven A ifrån alfabetet.
Olika mönster brukar göra sig bra som svartvitt. Har man lite tur nu under vintern så kan man arbeta med ljuset.
Mitt "A" kan du se i bifogat.
Ge dig själv ett fotoprojekt och ta en bild på ett "A".
Hälsningar
Robert

Mycket intressant och fint fotografi Robert.
När jag vaknar ska jag genast ge mig ut i kylan för att leta upp ett A. Men jag tror det låter enklare än vad det är? :)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Sånt här, som lär oss använda vår fantasi, gillar jag. Att kunna se mer än det som syns vid första anblicken tror jag kan hjälpa oss en bra bit på vägen till att lyckas ta riktigt spännande bilder!
// staffan

Jim, fint A, gör sig bra i svartvitt. Nu tänkte jag att det skulle vara nytagna bilder. Det sätter fart på kreaktiviteten än mer. Nu blir det bakläxa :)
Hälsningar
Robert

Ja magister Robert, jag lovar att skärpa mig och göra läxan som det var sagt till nästa gång. :(
Jag kom precis hem från att ha lämnat ungarna i skola och dagis. På vägen hittade jag massvis med A:n. Synd att jag inte hade med mig kameran bara. Men så fort det börjar ljusna ute så går jag ut och knäpper. ;)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Gaah, jag måste skaffa en kamera! Päronen har precis separerat, och pappa tog me sig kameran bland annat :/ Jag vill också ut i vintervädret och leka! Speciellt nu när man får smak på vad det finns för roligt att göra :)

#6, tråkigt att läsa att förlädrarna har skilt sig. Kan du inte dra någon snyftvals till din farsa? För du har väl inte skilt dig från dina föräldrar!
Hälsningar
Robert
7# det är inte så farligt… Jag har inte riktigt skiljt mig från farsan, men nästan. Invecklat, men jag har ingen lust att be honom om några tjänster ;)
Men nu ska jag sluta skriva massa skit i tråden, jag återkommer!
//Jonas

Kul Britta - en passare? Från smedjan?

Ja, det stämmer.

Det tar sig zachs, bra jobbat!
Robert

Trevlig bild du fick BMJ!
Robert

#16, finurligt, är det en ladugårdsdörr? Saknar skärpa, och jag kan tänka mig att kameran har haft svårt att ställa in den när det var så mörkt. Har du möjlighet att ställa in skärpan manuellt?
Hälsningar
Robert

Det är dragluckorna till en kakelugn. Tog det som snabbast hos en kompis på nyårsnatten (det förklarar det suddiga
)

Snyggt irma, snön ser lite underexponerad ut. Prova med att ha en större bländare än vad kamerna säger att du ska ha nästa gång.
Jag är inte heller klar med alla bokstäver utan har nu skrivit upp de som jag inte har gjort.
Hälsningar
Robert

#20 tack robert,,,,, har en speciellt program för snö, fyrverkeri, strand och inomhus. Men bilden på A:et är nog tagen på helt auto.

#21, med auto blir det så. Den bakar ihop allt ljus och registrerar det som 18% grått, mao får du askgrå ton på snön i autoläge. Överexponera gärna, för snö är oftast vit.
Robert

Vad blev det av Fotoprojektet Alfabetet? Nu är det ju så många nya medlemmar så det kanske går att sparka igång igen? Jag tycket det var kul, man såg på tillvaron med helt nya ögon. Allt kunde bli bokstäver.
#24,,, håller med. Det var en kul grej ju för en annan som är ny på sidan.
Vore kul med veckans bokstav eller ngt liknande!!
// Tina

#27: Kul bild!
Mvh // Johan

# 29 Hade det varit 2 skruvar på armstödet kunde det blivit Ä.
Ä tror jag ingen har lyckats hitta ännu! Inte Ö heller
vad jag vet.
#32 Härligt kreativt, lika kreativt som ditt "B" :D
mvh Martin
#32 Väldigt snyggt!