Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 619 ggr
Peak303
0

(H) Poträtt på min lillebror

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja önska lite kritik på denna bild.

Själv är jag väldigt nöjd och skulle vilja veta vad man skulle kunna förbättra till nästa gång. Skulle vilja utveckla mig mer inom att fotografera människor!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

wiis
0

Jag tycker att det är en jättefin bild på en otroligt söt liten kille, men personligen stör jag mig på skuggan i hans ansikte. Jag vet inte om detta var en spontan bild eller inte, men nästa gång skulle man kanske kunna tänka lite på att få lite bättre ljus i just ansiktet.
Det vita stal även rätt så mycket av min uppmärksamhet; jag satt och funderade på vad det var för något istället för att beundra din vackra lillebror. 😉 Och det kanske bara är jag, men är det inte väldigt mycket fokus på jackan och dragkedjan? Det skulle man kanske kunna göra sig av med också.

Men som sagt, annars tycker jag att det är en väldigt fin bild. Hoppas du får svar från någon som kan lite mer sedan också! :)

Mvh Isabelle

JNN
0

Håller nog med om att det skulle varit fotat med lättare skugga, färgen i hans panna blev inte riktigt 100, men inget som jag stör mig på speciellt mycket. Hade nog inte ens tänkt på det om inte #1 nämnt det..

Sen tycker jag peronligen bättre om porträtt där barnen står eller sitter för egen maskin. I det här fallet när han bärs av någon hade gärna denne någon också fått vara med på bilden

Men annars har du lyckats bra med exponeringen tycker jag och den oskarpa bakgrunden är lugn och trevlig!