Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 7695 ggr
Horsegirl
0

Djurfotograf

Hej!

Är det någon här inne som är duktig djurfotograf? Eller vill bli det?

Jag vill det om vill väldigt gärna ha tips mm.

Mvh Linda

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill bli det, är inte det lättaste att ta på levande individer.

Ett på min häst

Horsegirl
0

Då kan väl jag bidra med ett på min kanin (har 7 st)

Horsegirl
0

En giraff

Horsegirl
0

Flamingos

Horsegirl
0

Säl/sjölejon (kanske)

kristinah
0

Fortsätter du Horsegirl i den stilen med fotograferingar av djur kommer du att lyckas. Jag tycker du har otroligt fina bilder. Här kommer jag med ett litet djurbidrag. Det är Joppe som är 10 veckor gammal och busigt nyfiken på allt (uton nu för nu ligger han i min famn och sover). Jag tycker också om att fotografera djur och natur men det är inte lätt då djuren oftast rör på sig då man skall ta bilder på dom.

zachs
0

Har också fotat djur!

Horsegirl
0

Tack tack! Jättefina bilder ni också, var just ute och fotade humlor, ska se om det blev några bra jag kan lägga ut :)

Horsegirl
0

Dom blev nästan bara suddiga men här kommer en.

Hippien
0

Husdjur är ofta favoritobjektet att fotografera men kanske oftast roligast för ägaren att titta på… Anyway, lekte lite mer i köket med min katt och en vit stol med hål på…

Tänkte strax bege mig ut för att fotografera lite och hoppas stöta på lite djur. Återkommer senare med bilder isf.

Jenka
0

Fina bilder allihopa.. Gillar med att ta kort på djur. Här är en bild på en bomullshuvudtamarin, underbart söt var den :D

xarfez
0

Ibland lyckas man fånga sina husdjur på bild, en bra bild.

Horsegirl
0

Fina här kommer en tillFlört

Jenka
0

Måste visa en bild på en surikat - dom är bara för söta :D

Martin
0

#14 Visst är surikater söta! Här är en ödla av något slag, fotografad i sitt terrarie (genom fönsterruta) på Skansen.

mvh Martin

Martin
0

Och här är en surrikat, även den från Skansen. Tyvärr gjorde jag samma misstag som med Henkebilderna, missade att få med skuggan. Har aldrig tänkt på det innan, men det ser faktiskt rätt dumt ut när man klipper den Förvånad

mvh Martin

Diana61
0

Och här kommer två av mina marsvin.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Robert
0

#0, tips på en artikel, Fotografera hästar!

Hälsningar

Robert

Hippien
0

Det blev inte så många bilder ute idag. Vädret var för grått och trist och det blåste en hel del. Lyckades dock fånga en fin liten orange fjäril på en blomma. Det var verkligen svårt att fokusera då både blomman och fjärilen rörde sig. Men det var kul, de få sekunder jag hade på mig innan den flög vidare. Kände mig lite som Kalle Anka på julafton…  Cool

Horsegirl
0

#19 Jättefin tycker jag. HAr du mixtrat med bakgrunden?

Robert
0

#19, mycket snyggt! Synd att modellen har vänt bort huvudet :)

Hälsningar

Robert

Hippien
0

#20 Tack! Inte mer än tagit bort ett par små prickar som antagligen berodde på damm på linsen.

#21 Tack! Jag vet. Kan säga att han fick inget gage för fotograferingen pga detta. ;)

Skickar upp en till där man ser huvudet lite bättre. Dock blev bilden kapad lite olyckligt. Här har jag inte tagit bort prickarna som ni kanske ser.

Horsegirl
0

#22 Vad är det som är så jämn grön bakgrund?

Hippien
0

#23 Det var en damm bakom blommorna och på andra sidan dammen var det en ganska hög vassvägg. Osäker på om det är dammen som ger denna gröna ton eller det är vassen.

Fin mås! Testa att sätt motivet mer åt höger eller vänster i bilden. Det ger mer "liv" och dynamik i bilden enligt många.

Horsegirl
0

#24 Hurdå menar du. Jag är inte så inne i det där att fixa med bilder :/

Queball
0

#25 Sätt motivet till höger eller vänster om mittpunkten
i kameran när du fotar, typ så här kanske?

Horsegirl
0

Jag mixtrade lite med bilden vad tycks?

Horsegirl
0

Och vad tycker ni om denna? Jag har totalt fixat med färgerna då det är en äkta Lipizzanerhäst som skall vara vita :) Är dock superdålig när det gärller att fixa till foton

Hippien
0

#27 Jag tycker det blev bättre! Men kika på #25. Så ska det se ut!
Mycket skön bild!

Queball
0

#28 Alla är vi nybörjare någon gång Skrattande

Det är bara att leka vidare med bilderna.

Horsegirl
0

#29 Tack, det blev inte för skrikig bakgrund då? Du menar #26 som Queball hade fotat?

Någon som kan tala om för mig hur man gör bilden svartvit?

Queball
0

Klippte ut detta som jag skrev i ett tidigare inlägg om
just svartvit fotografering

"Hittade ett fristående gratisprogram som konverterar
till svartvitt, mycket, mycket enkelt att använda. Det
finns 16 olika ändringar från "normalt svartvit" till "noisy"
Det går att sepiafärga, "bränna" ja det är en del man kan
åstadkomma väldigt snabbt och lätt."

Länk till BWorks

Horsegirl
0

Vilken är det man ska ladda ner

Queball
0

Standalone version 1.0

Länk till bworks.zip

moa
0

Är inte bra på att fota djur, men jag vill lära mig eftersom djur är en stor del av mitt livGlad

Horsegirl
0

Det funkar ej

Queball
0

Vad är det som inte fungerar programmet eller att
ladda ner det?

Horsegirl
0

Att ladda ner det, det hamnar ingenstanns

Queball
0

Vad händer när du klickar på länken ovanför?

Horsegirl
0

Det skommer upp en grej och så instalerar man och grejsar och sen när det är klart så trycker man på ikonen setup och så komer det upp en ruta där jag trycker kör och sen kommer det en fånig liten ruta där det står något konstigt om jag villl fortsätta och då trycker jag på ja och ingenting händer :(

Queball
0

Linda

Ladda ner filen till skrivbordet, det är en zippad fil.
Högerklicka på filen och välj "extrahera alla"
Klicka på nästa
Klicka på nästa igen
Klicka på slutför

I fönstret som öppnas dubbelklickar du på setup
Svara ja på frågan om du vill fortsätta.
Klicka på next
Klicka på next igen
och Klicka på next igen
Klicka på install
Klicka på finish

Nu är programmet installerat och finns i 
Start - alla program - Mediachance - Bworks

Lycka till :-)

Horsegirl
0

Tack jag hittade det. Vad tycks om detta

?

Horsegirl
0

Här kommer en till

Linnah
0

Jag har varit fotograf på otaliga hästutställningar, men har paus ett par år från det eftersom tempot blev lite för högt med allting. Mina bilder från den tiden är hemma hos mina föräldrar, så dem kan jag inte lägga in. Har precis börjat plocka upp kameran igen efter att inte ha tagit ett enda foto på drygt ett år. Nu är det mycket roligare att fota annat, och att dokumentera livet snarare än hästarna.

Det här är ett par foton på min flickväns hund i alla fall, Tassen. Gammal som gatan. :)

Linnah
0

Tassen och Bella.

Linnah
0

Här är ett foto taget med min mobil när vi var på Skansen. Ingen vidare kvalitet, men på nåt sätt tycker jag om det. Dessutom blir påfågeln nästan en diagonal.

Linnah
0

Ett kort till från Skansen, på en lemur den här gången. De hade krupit upp 5-6 stycken och sov i rad på ett räcke.

Horsegirl
0

:)

kristinah
0

Jag måste också bidra med en djurbild. Månne det är Hälge? I varje fall en älgtjur. Är det ngn som smakat på älgmjölk? Det har jag.

Horsegirl
0

#49 var det gott dpå?

Kennet
0

Här är en ganska ok bild på våran vovve

Kennet

Horsegirl
0

#51 Superfin bild! Önskar jag hade en levande fotomodell hemma. Jag har ju mina kaniner, men de ser alt för tråkiga ut på bild :P

kristinah
0

#50 Om det var gott? tja det var ungefär som lättgrädde. skulle varit gott med memma till men det var ju inte påsk. Dessutom fick vi smaka så ytterst lite för den lär ska vara dyr ca 1500 kr/litern.

#51 Vilken fin bild på en fin vovve. 

#52 Men kaniner är väl söta.

Horsegirl
0

#53 Jo de är söta, men visar sig inte ofta så bra på bild :P

Borgarn
0

Här är en bild som ja tog på grannens hund här om dagen :) är faktist nöjd med den :)

Horsegirl
0

Jättefin :)

Försökte mig på nåra knäppningar må ninerna. Denna blev väl mest lyckad :P

kristinah
0

"Ninen" e söt men kanske lite för nära för att bli skarp. Det är jättesvårt att ta djurfoton, dom sitter ju inte stilla speciellt länge.

Horsegirl
0

Nepp och vrålhungriga dessutom. Det där kortet var i och för sig inte särskillt seriöst:P Jag ville att set skulle vara nära.

Robert
0

#55, det tycker jag du ska vara, nöjd. Skarpt och fint.

Hälsningar

Robert

Horsegirl
0

Första bilden jag lade in i inlägget djurparker var en jordekorre. Här har jag fixat lite med den.

Horsegirl
0

Orginalbild

kristinah
0

Bra! Nu stör inte högra hörnet på bilden längre. Bra bild, liksom dom flesta du lagt in. Kram.

Horsegirl
0

Tack tack, ser det verkligt ut då?

kristinah
0

I mina ögon ser det helt bra ut men jag är lika mycket amatör som du. Ett proffs ser det kanske annorlunda. Visst kan man få sommarlov och semester att gå fort om man har en kamera och då man hittat foto iFokus och katter iFokus där jag också är med. Gå gärna in och kika i min fotoalbum. Vet du hur du gör? Om inte så är det bara att klicka på mitt namn och klicka dig vidare till fotoalbum, gästbok, dagbok m.m. Om du vill alltså.

Horsegirl
0

Tackar. Jo du förrästen, hur gör man ett fotoalbum.

kristinah
0

Jag har lite svårt att förklara. Jag skall kolla efter hur jag gjorde så återkommer jag om en stund.

kristinah
0

Jo, du går in under rubriken Min sida. Under den kommer underrubriker fotoalbum, klickar in dig på den. Uppe till höger finns det en symbol där det står administrera, tryck. sedan laddar du ner dina bilder vilka du vill ha dit och skriver vad du vill att ska stå under. Det är ganska lätt. Prova och se om du får det att fungera. Lycka till.

Sverigesurfaren
0

Här är min häst, det Svenska halvblodet Garonne. har även lagt upp en liten "Minnessida" på vår portal som du kan se här: http://www.sverigesurfen.com/hastgaronne.htm

Bilden är väl inte den bästa men ett kärt minne. Här kikar hon fram bakom sitt "favoritträd" i hagen. Ser nästan ut som en älg!

Garonne är namnet på en Fransk flod och ett Franskt vin. Vet inte vilket hon blivit döpt efter av den ursprungliga ägaren.

Som jag älskade den hästen……

Horsegirl
0

#67 Grejen är att jag ej har en underrubrik som är fotoalbum :(

Jenka
0

#69 Gå in på Inställningar sen Fotoalbum..

Sverigesurfaren
0

Cocacoladrickande kamel. Bilden tagen i Sousse i Tunisien våren 2006

Martin
0

Uggla (tyvärr inte i fritt tillstånd, utan på Skansen).

mvh Martin

Horsegirl
0

#72 den har jag sett förut, du har lagt in den någon annanstans eller hur? :P

Martin
0

#73 Hmm, det har jag kanske. Hann inte sitta och pilla med så många bilder när jag kom hem från Sthlm, så sitter och går igenom alla bilderna nu igen. Kanske har jag lagt in denna en gång redan? Sorry i så fall :D

mvh Martin

LiNeX
0

hejsan ja e en tjej på tolv år och tycker det är jätte skoj me fotografier (speciellt me effekter Räcka ut tungan)

idag var ja på skansen och våran hund visade sig vara mer älgfantast än jag och de e riktigt svårt…

Margareta
0

LiNeX är min dotter och hon tar många skojiga bilder…

Den här är från en bilresa hon uppfattade som tråkig, då började hon spela tärning med katten…

Numer pensionär i Nynäshamn

Robert
0

#75, välkommen, underbart att se bilder från unga personer, det vydgar vyerna mer. Fint fångat, det är inte alla som ser detaljer som du har gjort i din bild. Bra jobbat!

Hälsningar

Robert
PS. mamma kom med en rolig bild hon med.

Margareta
0

#75 Observera att bilden är originalstorlek och inte beskuren ett enda dugg!!! Det gillar jag!

Numer pensionär i Nynäshamn

Lena W
0

Kamel på Öland

Horsegirl
0

Finns det kameler på öland :P

Martin
0

Ganska nöjd med denna gåsbilden blev jag, när jag gav mig ner till Västra Hamnen i Malmö för att fotografera fiskande tärnor (för att träna mig på flygande fågel). Men kunde inte motstå denna (den simmade mycket långsammare än vad tärnorna flög - blåste rejält idag så det var än mer fart på dem än det brukar vara).

Edit: Hmm, känns mer komprimerad här på FotoIfokus än när jag kollar på den på datorn… kanske är ngn begränsning jag inte sett som gör att den komprimeras och därför inte blir riktigt lika bra som jag upplever den när jag kollar på den i elements?

mvh Martin

Martin
0

Men ett par flygande fåglar blev det också. Inte kanonskarpa dessa heller, men rätt ok ändå. Kom gärna med kritik på vad ni tycker om bilderna.

mvh Martin

Martin
0

Och dagen sista. Godnatt! :o)

mvh Martin

Robert
0

#81, häftig vinkel. Jag får känslan av att du har simmat omkring och fotat.

Har du beskurit bilderna kraftigt för att få in fåglarna bättre i bild? Det ser så ut när du inte har skarpa bilder på några fåglar.

Hälsningar

Robert

Martin
0

Tack Robert. Mycket nöjd med vinkeln, fått tipsen av min "fågelfotografförebild", Andreas Kanon på Fotosidan. Han har ofta suttit i gömsle, lågt (suttit och suttit, tror nog han legat och krälat i strandkanten) och det har blivit väldigt bra vinklar, på fågelns nivå. Tog chansen när jag såg gåsen simma under bron ut mot den kvällssolbelysta hamnen. Den bilden är i orginalformat, dvs bara förminskad men inte beskuren.

Både de andra bilderna är beskurna för att dels framhäva fågeln och dels få en bättre komposition. Bifogar orginalbilderna för de två sista också, fast i mindre storlek än orginalet då.

mvh Martin

Martin
0

och näste…

mvh Martin

Lena W
0

Jo - kameler på Öland finns. Man får rida på dem en sväng för 50 kronor. Det finns lamor också. Ska fixa en sån bild också om råfilen blev OK.

Lena W
0

Jo - kameler på Öland finns. Man får rida på dem en sväng för 50 kronor. Det finns lamor också. Ska fixa en sån bild också om råfilen blev OK.

Jenka
0

Här har vi en spindel som rymt från sitt terrarium i reptilhuset, han ville väl sträcka på benen lite :D

Madde
0

Tänkte jag skulle bidra med ett kort på ett djur.

Det här är en bild på en illervalp som är 8 veckor. Ett syskon till våran valp.

Kan ju säga att illrar inte är lätta att fotografera. =)

Kommentera gärna bilden. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Roxanne
0

#90 toppen Madde, som vanligt fint…

Nu vill jag också bidra med en bild på min katt och min chinchilla! :)

Först ut Katten Harry! (som säkert alla har sett) xD

Roxanne
0

Och sedan på min chinchilla evita! c(: i buren och  det ser nog ut som att hon har grymmt tråkigt! :) såå sööt!

Roxanne
0

Och en till… När hon äter på en torkad jordgubbe.

Roxanne
0

Förlåt, men jag kom på att jag har den här också när hon följde med mig till stallet. :) Hon gillade en Isaball färgad häst där! och så satt hon på höbalarna en till bild kommer efter denna.

Roxanne
0

Och Evita i paradiset ;) öch då tackar jag för mig xD haha

Fotograf; Roxanne Göhlin tihithti

Roxanne
0

Nää, nu har jag hittat ännu mera! tyvärr allihop, ni kommer att få se några till :D

igen en bild på en vovve som jag passar nu åt mina föredetta grannar  som inte alls är för smart! ni vet ju Terrier? HAHAHA

Roxanne
0

och sedan en jäääätte söt bild på Evita i buren! :)

Roxanne
0

Och älsklingen precis påväg att hoppa ut, som tur var så vart bilden grymmt bra! tycker jag iaf! :)

Roxanne
0

Och sedan på min misse katt igen! :) i vårat vardagsrum!

Roxanne
0

Sedan på Vovven igen Som skäller på hundarna där ute; oohh, vad kaxig man kan vara när man står ifönstret 10 meter ifrån! HAHAHHA Måste bara tilllägga det att när jag var på prommenad med honom igår så höll han på att flyga på en rottwieler hane! ohh, fox terrier fattar inte hur små dom igentligen är!

Jillsan4
0

Jag har lyckats ta ett bra kort på mitt ena marsvin.

Roxanne
0

#101 en kopiiia av mitt förra marsvin! :o oh my… vad är det rasen heter nu igen!?

Jillsan4
0

Hon är ett sheltie marsvin:) Min blivande stjärna. Hon älskar att vara med på kort:)

Roxanne
0

Meeh ;___; så hette ju inte min… Det var nått annat! men vet du nån ras som liknar den där som du har?

Jillsan4
0

#104 Tyvärr så är jag inte så bra på marsvin. Har du något kort som du kan sätta in så kan jag kolla.

Roxanne
0

Nää har inget kort =/ det var ganska länge sen….

Jillsan4
0

#106 okej. det kan ha varit en blandras.

Roxanne
0

Nää, det var en renrasig!

Jillsan4
0

#108 okej. det är synd att du inte har kort på den:)

Norrskenet
0

Jag har försökt att ta bilder på djur men det är svårt att få vissa att sitta still. Med en lätt vissling så knde jag få denna krabat att i alla fall sitta en halv sekund….

Jillsan4
0

#110 va söt. har du djur hemma så locka dom med godis eller en leksak.

Här kommer ett annat kort på min ena katt och marsvinet Citrus

Norrskenet
0

Den här satt oxå still utanför mitt fönster en kall februaridag.

Roxanne
0

#110 den var grymmt fin så att du vet ;) vilket du redan nog vet! HAAHHA Skrattande

Norrskenet
0

#113: Man blir alltid glad när någon uppskattar ens bilder, så jag blev glad av ditt inlägg!

Min katt däremot sitter still länge så där är det inga problem att få skarpa bilder.

Jillsan4
0

#114 va söt katt och vilken bra bild:)

Bilden är på min ena katt som spanar ut

__iE
0

den bilden tkr jag är bra ! :)
blev nöjd med den :P

fast en har hjälpt mig att ta bort lite saker på bilden..

__iE
0

där är ursprungsbilden ^^

har visat denna bilden på ridsaport o finns även i mitt Fotoalbum, om ni har sett dem innan ;) ;D

__iE
0

denna tkr jag me blev bra =)

__iE
0

o denna med :P

Jillsan4
0

#116 och 117 jättesöta bilder:)

__iE
0

denna kattbilden blev me bra, förutom att ögorna blev lite lustiga :/ :S

__iE
0

#120, tack :D

Jillsan4
0

#121 gud va söt. jag älskar röda katter:)

__iE
0

#123 aa, den är söt :P
men lite vild..

tror den är till salu ;)

Jillsan4
0

Tyvärr kan jag inte ha mer katter på ett tag. Det räcker med mina 2 vilda katter:)

__iE
0

okejkej ;D

Roxanne
0

#116 + #117 är det din egen häst?

Alsterolle
0

Apropå katt som spanar ut … Kortet taget i Wadköping/Örebro

Jillsan4
0

#128 va sött:)

Roxanne
0

#114 vad kul att du blev glad :)

__iE
0

#127, nej, inte min häst.. men är medryttare på henne :)

Roxanne
0

OKej, hon var jätte fin! :)

__iE
0

#132 håller med ;) =)

Roxanne
0

#133 hur länge har du ridit på skönheten?  (haha) Skrattande

__iE
0

#134 ^^
började rida henne i höstas, men har känt henne längre, mkt längre :D har kanska ridit ngn enstaka gång då o då, när jag va mindre ^^ ;D

Horsegirl
0

Inte för att störa. Men ni har lite kommit ifrån ämnet. Grejen var att man skulle lägga in bilder på fina kort och få komentarer/kritik. Jag tycker ni snackar lite mer annat också. Men jag vill inte verka tjatig :/

Roxanne
0

hihi, jag ska lägga ut lite mera bilder på min chinchilla som ALDRIG kan vara stilla, så jag gjorde ett suuper jobb idag! :)

Först ut Evita som sitter på sin bur…

Roxanne
0

Och en till!

Hej jag heter Evita och är jätte nyfiken på vad matte håller på med. Och jag älskar att vara fotomodell xD

Roxanne
0

och en till …

Jag måste bara tillägga att jag  har lärt henne vacker tass xD *asg*

Roxanne
0

Och en till…

Evita rymmling ;) Tagen på bar gärning

Roxanne
0

Och en till …

Närbild på en Evita som sover. Nästan sover.

Roxanne
0

Och en till…

Lilla Evita (stora) vaknade när jag tog så mycket kort.

Roxanne
0

Och en sista på Evita…

nästan en lika dan, men kolla nosen så sööt.

Jenka
0

Mina chinchillor, Lotta och Chrille, gosar.

Roxanne
0

#114 aaaw dom är ju för sööta!

Roxanne
0

#114 aaaw dom är ju för sööta!

Jenka
0

#145 Hihi, dom tackar så mycket:D

Här har vi en bild på Lotta som verkar undra vad matte gör därnere :P

Roxanne
0

neeeeeeeeeeeej neeeeeej och neeeeeeej vad sööööt! är det okej om jag sparar den bilden på min dator? : o

Jenka
0

Ja eftersom du frågar så snäll så ;P

Roxanne
0

hiiiihiiiii då sparar jag den nuu! tack så hemskt mycket! sånn bild vill jag ha på evitan också! :D hihi

Horsegirl
0

#147 Jättefin bild, kanske lite mörk :) Svårt att fota chinchillor? Det är i alla fall svårt att fota kaniner :P

Jillsan4
0

Här kommer kort på mina marsvins pojkar:)

Jenka
0

#151 Ja det är svårt att fota chinchillor, dom är väldigt livliga och har svårt att sitta still när man ber dom :D.. Så det gäller att ha tålamod

Roxanne
0

Och jag fångade en bild på våra kompisar hund som vi passar nu!

Det är en Fox terrier. Och hissen går inte alltid upp där kan jag ju säga.

Roxanne
0

Och här blev det faktiskt en riktigt bra bild på honom.

Eller vad tycker ni bertsett från bakgrunden!?

Roxanne
0

#155 Jaja, den vart suddig också! ^^

Roxanne
0

iiih och nu har jag tagit ännumera bilder på chinchillan Evita. Och denna gång blev jag riktigt nöjd! vad tycker ni andra om henne? :) Bilderna är nyss tagna!  för bara några minuter sedan!

Hoppas att ni ite tröttnar på alla dessa bilder på henne. hehe

Först ut en när hon står på bakbenen SÅ SÖTT Skrattande

Roxanne
0

och en till!

Evita tänker att hoppa ut! aaw hon är ju för söt!

Roxanne
0

Och en till…

Bakbenen…

Roxanne
0

Och en till på henne vid bur öppningen! :D

Det var den sista för oss. Men det kommer sääkerligen mera sen.

Nu säger Evita god natt! (det är sovtid för chinchillor nu!) hihi

Jenka
0

När dom står sådär på bakbenen är dom juh bara för söta :)

Måste skicka en bild på Lotta när hon står så

Roxanne
0

#161 visst är dom för goa! :)

har du inge mera bilder på dina chillor, så lägg ut dom! det är som med illrar, man kan aldrig titta sig mätt på chinchillor! :)

Horsegirl
0

"161 Den var faktiskt riktigt bra.

Roxanne
0

äääh mina daa

Horsegirl
0

#164 Vill inte vara tjatig, men utan kritik kommer man ingen vart. De var något mörka och suddiga. Försök ha mer ljus när du fotar. Kanske göra upp en stol med enfärgat tyg över och sätta en lampa så du får bra ljus. Sen sätter du din lilla chinchilla där. Så kan du fota :)

Roxanne
0

#165 ååh vad smart du äär! hihi det kommer att se ut som en lite mini modell grejj! :d

Vilken färg rekomendras som bakgrund? :o

Jenka
0

#162 Jag har massor med kort på dom. Efter att ha haft chillor i 3 så samlas det på med bilder :P

#163 Tackar 

Här är en bild på min förra chinchilla Abaris, kortet är taget med en "vanlig" kamera och är inscannad.

Roxanne
0

#167 haha vad rolig!

mera mera mera Oskyldig

Jenka
0

#167 Andra kanske inte vill att jag ska invadera med chinchilla bilder ;P

Martin
0

#169 Skapa en Chinchillatråd i så fall :o)

mvh Martin

Roxanne
0

#169 meeeh handlade inte denna tråd om bilder eller? ;)

Martin
0

Där satt den :) En flygande fågel (mås) som jag blev nöjd med!

Fixat lite med levels, också då lite brusborttagning. Lite beskuren, men inte lika mycket som tidigare foton.

mvh Martin

Martin
0

Någon form av dopping, i svårt lågt motljus. Ändå hyfsat nöjd med resultatet. Var ute efter en bild med fin spegling i vattnet - dock lite svårt då det var mycket algblomning.

mvh Martin

bejtedejte
0

Det här fotot gillar jag! Det föreställer två marsvinsungar av rasen teddy ungefär 2 veckor gamla. Min P-kull. :)

Taget med Canon EOS300 (inte riktig koll på numret, det är iaf en helt vanlig systemkamera)

Älskar_hästar
0

Jag hade stort intresse av att fota min katt innan kameran gick sönder i Finland , här är några bilder jag gillar =)

Älskar_hästar
0

Hon vände huvudet åt mig en gång för hon blev så trött på mitt fotande ..

Älskar_hästar
0

Och den här är rätt så rolig med tanke på hur hon sitter ^^,

Jenka
0

Här har vi min kusins bullmastiff. Super mysig hund. En riktigt knä hund ;P.. Är inte lätt att ha en stor bullmastiff hane i knät :P

Sonic
0

Här är ett foto som jag tog i början på sommaren från en liten bäck..hann precis fota innan den gömde sig :)

Horsegirl
0

Titta på stackarens fot. Hon har nog fötts så.

Horsegirl
0

En Koi tror jag det heter

SarahPeace
0

Här är ett kort på min häst Molly ;D

SarahPeace
0

O här är hon

Horsegirl
0

Hon blänker så vacket där. Synd att hon inte tittade in i kameran :P

SarahPeace
0

Våran hund Dango (:

SarahPeace
0

#184 ja ^^, Hon är lite svår att få bra bilder på, ; D

SarahPeace
0

Här är våran lilla åring Skrållan ( : , haha det blåste, men jag gillar kortet^;D

Horsegirl
0

#185 Fin bild, något suddig, jag tycker fokusen ligger mer på täcket bredvid :P

#186 Lilla skrållan i farten! :P Kul bild!

Shit vilken lång tråd jag har skapat :P

SarahPeace
0

Här är oxå en bild på skrållan, synd att eltråden förstörde allt

Horsegirl
0

Men det är ju bara att fixa bort :P

Ska jag göradet åt dig?

SarahPeace
0

Hah ja : D ,  är är på min mormor o morfars hund ; D

SarahPeace
0

Ja gärna : ) jag har photshop men janär jag gör det så blir det verkligen konstigt^^, ja måste träna mer på dt ; D

SarahPeace
0

( :

SarahPeace
0

närbild;D

Horsegirl
0

Hehe vad fin! Synd att det blev lite för ljus.

Sådär ja, här kommer skrållan.

Horsegirl
0

Jatte söt hund och fina bilder. Det var en fin sommadag när du tog det där va :P

SarahPeace
0

De vart ju jätte fiint :D:D Tacksåmkt!

Horsegirl
0

Varsågod :P

Lunatics
0

Hallå är ny här =). Så jag får börja med en bild.

Bilden är tagen med Canon EOS 350d + Canon EF 75-300/4-5.6 III USM

1/500s
f/8
ISO400
300mm (x1.6)

Lunatics
0

Kommer en liknande bild till.

1/320s
f/6.3
ISO800
300mm (x1.6)

Lunatics
0

Och en till bild.

1/500s
f/8
ISO400
300mm (x1.6)

Roxanne
0

#199-#201. WOW. Det var fina bilder

Lunatics
0

Roxanne > tackar. lite nybörjare både på forumet o att fota. Fotar lite allt möjligt men sällan det blir bra =).

Martin
0

Lunatics, du skall vara nöjd med de humlebilderna! Fina bilder på blommorna, och #201 var riktigt läcker. Ser ut som att humlorna står i kö, någon sorts "Luftbro" Cool

Kul också med bilddata, det ger mig en del tips och ledtrådar på vad jag skall använda när jag vill ta liknande bilder!

mvh Martin

Lunatics
0

marnyman >> Tackar. =)

Glömde även skriva ett det är taget på ca3m avstånd.

Roxanne
0

hur gör man så att namnet är understrycker och så att man kan klicka på de?

Robert
0

#206, markera ordet, gå sedan till något som ser ut som en kedja där du skriver din kommentar, lägg in din länk.

Robert

Roxanne
0

#207 hehe ^^

Roxanne
0
Roxanne
0

woohoo, man tackar Skrattande

Lunatics
0

aha så man gör.. jag markera namnet bara sen kopiera o klistra in i mitt mess =)

Lena W
0

Efter hopptävling…

Roxanne
0

#212 meeeera!

Lena W
0

Carmen

__iE
0

denna tog jag igår (:

tkr den blev ganska bra, ^^

Lena W
0

Detta var en svår bild att få ordning på. Ljusmässigt var det ett svårt tillfälle. Det var mitt på dagen och hårt ljus. Hade inte klarat bilden utan RawShooter Premium och Elements.

Lena W
0

Murre…

Unlocked
0

Hej. Jag som många andra här, älskar att fotografera djur. Ett av mina favorit motiv, helt klart! Min hemsida består just av djurfotografier. Skulle gärna vilja utvecklas i min fotografering och vill därför ha många kommentarer om mina bilder. Finns bla bilder på min egna hemsida, http://karolinanowak.webb.se

Mvh Karolina

Robert
0

Karolina, vilken fin hemsida du har, grattis och bra jobbat. Jag tycker du tar väldigt bra bilder och det är kul att ha dig med här på Foto.

Snällt av dig att du vill dela med dig.

Hälsningar

Robert

Roxanne
0

#218  oh my… Vilken riktigt fin sida du har! Och jag antar direkt att det är du som har tagit alla fotona på den sidan!? :D

Unlocked
0

#219 Tackar tackar.. Kul o vara här! :)

#220 Ja absolut! Ingen mer än jag har fotat bilderna på hemsidan. Tack så mycket förresten.

Roxanne
0

#221 du är grymm. Hoppas att du vet det!

Robert
0

Karolina, jag kollade återigen på din hemsida. Om du kikar bland länkar här på Foto så ser du en sektion för fotografer, du får gärna vara med där. Vi kan även byta banner eller logga. Din logga lägger jag mer än gärna upp bland länkarna. Du mailar till robert@ifokus.se

Jag funderade på dina hästbilder. Där hästarna gör sig bättre är när de inte är helt från sidan utan kommer in snett mot kameran, det skapar djup. När du har tagit bilder rakt från sidan så jag känslan av att hästhuvudet är upptryckt mot en sida av bilden.

Hälsningar

Robert

Unlocked
0

Tack Robert, det ska jag tänka på nästa gång jag är ute och fotograferar. Det är inte alltid som man lyckas knäppa bra bilder. Men med tips blir man allt bättre.

Det skulle vara en ära att få stå med bland länkarna. Har ingen banner för tillfället, men sitter fortfarande och grubblar på hur den ska se ut. Så det kommer en så småning om.

Ramnesgjengen
0

Ser at mange av dere har lagt ut bilde av deres kjæledyr. Tenkte jeg kunne gjøre det  samme :)

Det er ett bilde av katten min Sebby

Trine

Robert
0

Kul att du valde Foto som din Favorit sajt, välkommen!

Härlig kattbild, ögat dras till det vänstra övre hörnet. Beskär du bilden något så har du en toppenbild som du kan rama in och hänga upp på väggen.

Hälsningar

Robert

Lunatics
0

#225 >> Annars kompiera högra hörnet o vänd på det o klipp o klistra i vänstra hörnett i Photoshop.

tearsofmemories
0

Jag vill också bli det, men det är inte det lättaste! bifogade en bild här!

Odette
0

Oj vilka fina bilder..! Härligt att se andras djurbilder Glad
Här kommer en av mina favoritbilder på Nowec, en jätte go råtthane som tyvärr inte finns med mig längre.
Gillar hans uttryck och ljuset..

kom gärna med kommentarer och tips :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
0

en annan favoritbild på råttorna..
mina tre små älsklingar vilar tillsammans :)

_

Odette
0

Min absoluta favorit bild på Musen, fotade utomhus utan blixt så det var en himla tur att han satt stilla. Annars blir det bara sudd.. tycker om att skärpan blev så pass att hans ögon är så klara på bilden :)
Sen tycker jag även om att man ser lite saker i bakgrunden.. känns som att man får ett litet perspektiv på det hela (att man är utomhus och han sitter i en klätterställning i lekparken..)

Vad tycker ni? Kommentera gärna å kom med kritik :)

_

SallyB
0

Oj vilken lång tråd Glad Skoj! Å jättefina bilder.

Måste visa en av mina absoluta favoritbilder, solbadande Skansenlemurer.

Bilden är tagen med en vanlig 35 mm kompaktkamera och sen framkallad med cd/digitalbilder i tllägg.

Borgarn
0

Denna bild tog ja på en av mina valpar :)

knorre
0

En av många söta getter på sommarbete i Stadsparken i Jönköping. Detta är då geten Egon.

Martin
0

#231 Bra bild, gillar skärpan och "blänket" i ögat på musen!

#232 Även om bilden är väldigt ljus (lär mig aldrig om det innebär över- eller underexponering) så gillar jag den ljust för de "krångliga" mönstrena den utgör.

#233 Härlig bild! Är det en iller?

#234 Ovanligt perspektiv, gillas skarpt! Fina färger och fin skärpa också.

Till Admin (Robert?): Kanske dags att införa en egen kategori för djur, och där under ha vilda/tama/fåglar/insekter eller liknande? Denna tråden har ju visat sig vara en av de populärare och börjar bli halvseg att ladda nu… (eller så är det helt enkelt dags för oss andra att inte bara snöa in på djurmotiv utan ta olika andra saker) Skrattande

mvh Martin

Horsegirl
0

#235 Haha jag har aldrig skapat en så lång tråd förut. Jag tycker det borde stå männsikor och djur istället för människor och husdjur :P

knorre
0

Var ut och gick längs Vätterns södra strand idag i brist på annat, tog denna bilden på ja hmmmm antar att det är en kråka.

Martin
0

#237 Nästan. Det är en Kaja, och den tillhör släktet kråkfåglar. Dock är den mindre än kråkan. Kolla länkarna för bilder på de olika arterna.

mvh Martin

knorre
0

Hehe tack för upplysningen. Nu vet ja va man ska kalla dessa sopätare:P

Va sägs om bilden då?

Martin
0

Gillar bilden, kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att grenen är ivägen eller inte (men lutar mest åt att jag tycker den är ivägen och stör bilden lite). Det diffusa gräset i förgrunden gör sig i alla fall bra - ser ut som att du legat och smugit på den för att komma inom "skotthåll". Gillar att du fått ögat skarpt, det ger mer närvaro från fågelns sida tycker jag.

mvh Martin

knorre
0

Behövde inte direkt ligga på pass….höll nästan på att snubbla över den. hehe. ska tänka på det med grenen. Men själv så tycker ja att det gör att det blir lite mer "liv" i bilden, inte bara en stel kajja.

Martin
0

Japp, det ger ju ett naturligare intryck och inte bara en artbild. Det var därför också jag inte var säker på vad jag tyckte om den, och jag har fortfarande inte helt bestämt mig :)

mvh Martin

Martin
0

Tog bland annat denna när jag tog en promenad i parken innan idag. En man och hans dotter i barnvagn matade fåglar med brödbitar (tror jag det var), och jag stod några meter bort och passade på med kameran. Upptäckte att fåglarna ofta kom in från vänster i bild för att gå ner mot vattenytan där det låg lite brödbitar kvar när pappan och dottern gått, och plocka upp dem i flykten.

Starkt solljus ute, men vid denna platsen var det rätt mörk skugga som rådde. Använde ISO 400 och bilden är körd i noiseware samt så har jag justerat levels lite. Slutartid 1/1000 och bländare 4.0. Ingen direkt skärpa i bilden, men gillar den ändå lite. Synd att skärpan inte satt bara, då hade det kanske blivit riktigt bra. Gillar att man ser fågelns spegelbild i vattnet, och då får en uppfattning om det som döljs av vingarna.

mvh Martin

pekwall
0

Här kommer mitt bidrag på en krokodil.

Horsegirl
0

Fräck :D

Martin
0

#244 Välkamouflerad!

mvh Martin

pekwall
0

#246, Kan man säga! Jag gjorde om bilden till S/V för att öka "kamofleringskänslan".

Här kommer en bild på en flamingo.

knorre
0

Kommer ytterligare ett fågelfä från dagen som gått.

knorre
0

Vet inte riktigt om ja lägger denna bilden rätt, men hoppas ni har överseende ändå.

Plåtade denna idag när ja va ute på en fotorunda längs Vättern.

pekwall
0

#249 Fin bild gillar den, enda som stör är högdagrarna på stenarna i bakgrunden.

Här kommer en bild på en apa efter lite lek i PS.

knorre
0

högdagrarna? det får du ta och vidare utveckla.

Martin
0

#249 Bra fångat med tre på en gång! Gillas!

mvh Martin

pekwall
0

Jag tycker att blicken dras till mossan på stenarna, se bifogad bild.

Men det är vad jag tycker, jättehärligt att du fick med 3 på en gång.

knorre
0

Okej tack så mycket för tipsen. ska se om ja kan pilla bort dom i photoshop sen.

__iE
0

Denna tkr jag blev bra :P

en and

Horsegirl
0

Gärna kommentarer till denna.

Odette
0

#255 härligt! har själv försökt fota änder men dom simmar ju bara iväg när man kommer med kameran :D

Här har vi då en närbild på en trevlig spindel med låånga ben.. gillar bilden då den är så skarp och att man faktiskt ser ögonen, och hur han svänger med benen när han går :) 

Ett minus är väl att bakgrunden (väggen han sitter på) är lite gillrig och att det är lite mörkt nere i vänster hörn. Men annars tycker ja den e helt ok
Kommentera gärna, tips e alltid bra :)

(sen blir man ju alltid lite besviken när bilden kvaliten inte blir så bra när man laddar upp den.. men men)

_

__iE
0

#257 Tack :)
jaa, dt va ganska svårt, men jag lyckades ;)

haha, tkr inte om din bild, hatar spindlar.. :/ urk.. ^^

schonfoton
0

Trollsländor är ett trevligt motiv, dom sitter oftast kvar om man tar det lite easy. Med ett macroobjektiv på kameran så kan man komma riktigt nära.

Tyck gärna till!!

Odette
0

#259 Ah shit! Jag älskar din bild! helt otroligt vacker.. blir så avundsjuk att ja dör *ler*  Själv har man inte direkt nån värsting kamera, och jag har då aldrig kommit tillräckligt nära för att få en SÅ bra bild! *impad*

#258 haha.. jo jag förstår vad du menar, spindlar är inga favoriter.. men kameran har fått bort min fobi helt och hållet. Istället för att springa iväg skrikandes när jag ser en spindel, så springer jag numera å hämtar kameran för att försöka få en bra bild :D

_

__iE
0

#260 haha, du är jue lustig :P :D
usch o urk för spindlar ! ^^

Martin
0

#259: Läckert perspektiv, att man ser hur den tonar bort längs med bilden så att säga.

#260: Fina färger och ett intressant porträtt på en hamn, dock kommer ju sländan bort lite.

mvh Martin

schonfoton
0

#259Tack för berömmet:)) Ett bra försök tycker jag, fint med den rena och enhetliga bakgrunden på din bild!!

__iE
0

en söt ankunge :)

__iE
0

o en häst, Caramello..
blev liite mörk ;/ men annars ganska bra, enligt mig då ;) ^^

Niklas
0

#218: Jag tycker att du har tagit många väldigt fina bilder. Ungefär hur långa slutartider brukar du använda för att få galopperande hästar skarpa?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Veronica
0

Bidrar med en korg illrar =)

Amor vincit omnia

SarahPeace
0

Här har vi en lite knäpp gräsand ^__^ närrå, den var bar alite sugen på bröd;D

jojjehanna
0

I tråden Hästar finns en del av mina hästbilder med.

Martin
0

Här kommer en gräsandhona, bråttombråttombråttom!

mvh Martin

Martin
0

En annan variant med "lägre" profil på huvudet, än den i Dagens bild 7/8. Denna bilden obeskuren. Vet inte vilket som blir bäst egentligen, en närmre bild (som denna, Dagens bild 7/8) eller som den här intill, med lite mer natur och dammens strandlinje upptill?

mvh Martin

Martin
0

Skogsduva (tror jag), Slottsparken i Malmö.

mvh Martin

jojjehanna
0

#271 jag tyckte den bilden du hade därintill var bäst.

LinLin
0

Ni har inte funderat på att starta en ny tråd? Typ "Djurfotograf 2" eller nåt. Den är börjar bli liiite full ^^

Uppenbarligen en bra idé du hade Horsegirl!

Martin
0

jojjehanna: Tack för din åsikt! När jag skulle lägga in den här så började jag fundera om den inte var bättre trots allt, lite beroende på miljön runt omkring? Den andra var kanske för snävt beskuren?

mvh Martin

Horsegirl
0

Jo tack för det, det var nog en bra ide ja…

[Martina-3]
0

Fina bilder på din kanin Horsegirl :-) Precis taget i rätt tidpunkt:-D

ElinSa
0

Här har jag en bild på en liten valp.

[kobbeuffe]
0

Och en gullig lite orm…

Pandoer
0

Jag ska börja gymnasiet iår och har funderat länge vilket program jag ska gå. Tror att jag har bestämt mig för hästhållning nu (troligtvis på Strömsholm om jag kommer in) men det stod mellan hästar och foto. mina två stora intressen är ju hästar och foto så det är ganska självklart. Fast om jag går gymnasium med inriktning häst så kommer jag nog få många chanser till ett fint hästkort :D

-Här är en bild på mig och Nimo III taget av min mamma

emilia
0

Bobby, vår hund,  det djur jag har fotat mest här i livet :P haha. bilden är tagen förra sommaren.. eller sommaren innan det hmm nee förra .. :P haha

Karin_G
0

Här är en bild jag tog av en flamingo i sommras när vi var på parken zoo i Eskilstuna.

emilia
0

haha frään karin!

divansson
0

Jag vill bli travtränare och kusk smatidigt som jag fotograferar djur, spec. hästar..

flow
0

Jag måste lägga till en bild här på min älskade häst.

KajsaM
0

Min kanin Hampus :) Har dock haft hjälp att ta bort selen och kopplet =)

divansson
0

:o  Många inlägg det var här då ;) haha!

bjorsa
0

Fin flamingobild karin_g

mvh/bjorsa

Kattapult
0

Jag skulle också supergärna bli en djurfotograf, men jag älskar också att ta bilder på insekter osv. Bifogar en bild med många bilder ;D.

MVH Katta

[Fibbe]
0

En hackspett som jag är rätt så nöjd med:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1012034.htm

Ett rådjur

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/916740.htm?set=lp

En gråspett

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/909370.htm?set=lp

En ekorre

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/713547.htm

Senare kan jag lägga upp slagugle ungar men har inte dom på den här datorn…

Ha det bra!

//Felix

[Fibbe]
0

Dubbel post… får inte bort det

[Linsenhejhej]
0

Här kommer jag med ett bidrag, jag är dålig på att ta bilder, men jag vill gärna bli bättre… Och så har jag en fråga: Varför blir vissa bilder suddiga och andra inte suddiga? I kameran är dom som är suddiga på datorn inte suddiga, men dom är det på datorn.. Varför?

RebeccaMelander
0

Här kommer ett litet gulligt bidrag från mig. Denna lilla söta krabat sprang lös på en djurpark i England, och var så himmla nyfiken på ALLT! :P :D

Olysios
0

Jag vill gärna bli typ hundfotograf, det är ett yrke jag drömmer om, men just nu får det duga som hobby :D Här kommer en bild på min vovve i action :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

sezierra
0

En liten Vorsthe pojke som vill komma ut och leka… :)

KarolinaNowak
0

Alla djurfotografer är välkomna in på Djurfoto.ifokus.se :)

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.