Nya fotoutmaningen. Nr 6.
Välkomna till nya fotoutmaningen nr 6!
Regler: Varje deltagare får lägga in en eller 2 bilder eller bildcollage som överensstämmer med temat.
Bilden eller bilderna ska vara en jpeg-bild eller jpeg-bilder, bara redigerade utefter kamerans inställningar.
Alla typer av digitalkameror får användas, även mobilkameror.
Antal deltagare är obegränsat, och man får använda upp till ett år gamla bilder.
Det är tillåtet att beskära bilden/bilderna t,ex i photoshop eller något annat program.
Bilderna poängsätts genom att klicka på bra inlägg-ikonen. Alla får ge poäng, även de som inte är med i tävlingen.
Nya fotoutmaningen nr 6 börjar i dag fredag och pågår sedan i 9 dagar.
Den som har den bilden som fått mest röster på söndag den 5 maj, preliminärt kl 18,00 vinner tävlingen.
Lägg gärna till information om var när och hur bilden är tagen, samt vilken kamera som har använts m,m.
Temat den här omgången är Färger.
Spännande
**MVH Cerrolyn
Tog denna bilden idag på klubben då en hund fyllde år, passar bra till temat tycker jag (tagen med mobilen).

**MVH Cerrolyn
Nikon D3100
Färgstark! :)
Edit: Bilden raderad enligt önskemål nedan. /JazzBass
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Ove555: Vill du vara snäll och radera min bild från inlägg #8, var trött så råkade ta en bild som var redigerad kom jag på nu!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Kanske här är någon adiminstratör som raderar inlägg 8 då?
#11 jo annars får ni se den bilden som osynlig :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Först kommer en bild på en prydnadskatt som jag fick av en kompis när hon hade varit utomlands. Mycket färger i den. :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Andra bilden. Vårkänsla ute! Båda bilderna är tagna med min Canon EOS 1100D.
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Oj blev lite sen här igen och kolla poängställningen.
Men så här ser det ut i dag måndag.
1. Cerrolyn. Med färgrik tårta. 100 poäng.
2. Tregly. Kvällssol. 75 poäng.
3. Tregly. Blå. 70 poäng.
4. lilla jag. Bella målar en tavla med hela kroppen. 36 poäng
Gratulerar Cerrolyn till förstaplatsen!
Nu får ni lämna förslag till teman för nästa omgång som börjar på fredag den 10 maj.
Wow, tack så jätte mycket, visst var en en fin tårta (och god) men tagen med mobilen (🤔) och ändå fick så många poäng, tusen tack tille er.
Och ett stort grattis till Tregly, Tregly och lilla jag till placeringarna.
Jag tyckte att alla hade jätte fina bilder.
**MVH Cerrolyn
Förslag: Kvällssol, i farten, sommar, natur. :)
Kvällssol låter kul, finns ju massor man kan fota i det underbara skenet, måste ju inte vara just solen.
**MVH Cerrolyn