Skrev fel postnummer när jag beställde objektiv
Hej!
Klantskallen jag har varit i farten igen. Jag beställde igår kväll ett objektiv från nätet, men jag råkade i misstag skriva fel postnummer! Alltså bara en siffra som blev fel, X*XXX (* är fel siffra).
Nu är då frågan att kommer paketet fram ändå, fastän den övriga adressen är rätt?
Jag har majlat kundservicen i morse, dock är det ju helgdag idag men hoppeligen imorgon ser de mitt mail, innan de skickar iväg paketet.
Det var för övrigt ett Canon 24-105/4 L objektiv som jag beställde :)
Hoppas inte det lämnar och ligga nånstans på posten iaf!
Det kommer sannolikt fram trots fel postnummer!
/Désirée
posten är förvånansvärt duktiga på lösa det där endå i många fall
// Paltfan
En brevbärare berättade en gång om ett brev med adress:
Killen i gula huset närmast rodellen
BYNAMN
Brevet kom rätt!
En siffra fel i postnumret gör möjligen att det kan ta någon dag extra, men nog kommer det fram.
Förresten… Om du beställde på nätet har du väl möjlighet att logga in på sidan där du handlade och ändra adressen? Grejorna har kanske inte packats än.
Skönt att höra att det högst troligen kommer fram fastän en siffra är fel. Sådär kan det går när man är för trött :)
4#, jag registrerade ingen kundprofil när jag beställde utan beställde bara rakt av. Skulle jag tänkt på att registrera mig som kund först kanske jag kunnat ändra postadressen. Jag brukar dock ogilla att registrera mig överallt på nätet..
Du har väl möjlighet att ändå höra av dig till säljföretaget med ett mail eller telefonsamtal och berätta om misstaget. De uppskattar säkert det. Det underlättar antagligen både för dom och dig, och kanske mest för posten eller vem som nu ska frakta paketet.
6#, jag har mailat till kundservicen, dock är det ju helgdag idag så det händer inget idag. Men hoppeligen ser dom mitt mail imorgon.
Kan ju meddela att jag fick paketet igår, så det gick snabbt! :) Beställde på onsdag kväll, fick i fredags ( under 1 Maj var det ju stängt så då hände inget). All good!
Beställde radiorör till en förstärkare och där skrev säljaren fel postnummer. Tog en vecka extra och ett par turer runt om i Sverige innan det damp ner i brevlådan. Så, det borde inte vara några problem.
Även jag och mina kompisar har varit lite taskig mot posten och ritade en karta på ett vykort dit kortet skulle. Ja, det kom fram 🙂