Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 856 ggr
Loveofmylife
0

(M) Svartvitt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog flera svartvita bilder förra fredagen. På senare tid har jag upptäckt att min skärm kanske är lite överexponerad (fick en ny laptop för ett tag sedan), så jag hoppas verkligen att ljuset på bilderna är så bra som de ser ut på min skärm!

Loveofmylife
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna, som jag mest är rädd för att ljuset är konstigt på.

Loveofmylife
0

Ingen som har lite kritik att ge innan jag lämnar in detta till min lärare? 🙂

JNN
0

Vet inte om jag har så mycket att komma med, det är ju lite olika vad man som fotograf vill förmedla eller säga med en bild. Tycker att just porträtt inte är allt för lätt att ge kritik på… Men i mina ögon är det två bra porträtt, den första bilden tycker jag dock saknar lite ljus, tycker att modellen borde haft lite belysning mot sin högra sida alternativt att bakgrunden skulle haft lite belysning. Tror att jag uppskattat bilden mer om silhuetten av honom var tydligare. I bild två är jag lite mer osäker, men här känner jag att ljussättningen skulle varit lite mer riktad, från en sida t ex. Nu känns det som en lite svagare allmänbelysning, svårt att förklara.. Modellen kanske skulle ha haft kroppen en aning vriden och ansiktet kanske lite mer belyst? Han blir lite anonym.. Nu blev det lite mer än jag tänkt, och det kanske låter lite petigt alltihop, men det är endast små justeringar jag önskat. Tycker att du överlag gjort fina bilder, du är på god väg!

Loveofmylife
0

Oh herre! Sitter på en annan dator nu och jäklar vad min datorskärm har dåliga inställningar! Här ser det inte ut som något jag hade på min dator. Aja, bara att sitta och pilla då da. 

Tack för kritiken!🙂