RESULTAT FOTOUTMANING #18
Det har kommit in så otroligt många vackra, roliga, härliga och skickliga regnbilder under denna vecka. Vädret har väl inte blivit så värst mycket bättre hos mig men lite mer sol har man ändå fått uppleva och en och annan riktig åskknall. (Telefonen och boxern finns ej mer…)
Jag har svettats och våndats framför datorn inatt och samtidigt beundrat alla bilderna. Den här uppgiften att utse vinnare var mycket svårare än vad jag trott. Helst skulle man vilja ha alla som vinnare men det är ni ju egentligen, som kan ta så härliga bilder. Men…
Tredje platsen ger jag till bild nr#21, Eddie/mingdie, som för mig speglar en planerad semester som får en att gråta eller skratta hysteriskt över den eländiga svenska sommaren. "Riktigt regnig sommarbild".
Andra platsen ger jag till bild nr#10, Danke, som lyckats fånga dropparna som "splashar" ner mot altanräcket. En riktigt lyckad bild med skärpan på den enorma droppen som i landningen liknar en kork till en PET-flaska.
Första platsen och ett stort GRATTIS ger jag till den bild som vid första titten fick mig att tänka, Wow-vilken häftig bild och vilket väder! Bild nr#9, Lovisa Back/Lozzan. En kanonbild med ränderna från bakrutan, regndropparna som ligger kvar och det fruktansvärda som syns i "backspegeln". Jag skulle också ha flytt från det vädret! Att bilden är i svartvitt gör den extra spännande och ger den det där lite otäcka och spännande över bilden. Än en gång Grattis och nu går den blöta stafettpinnen över till dig för nästa fotoutmaning.
Lycka till och fortsatt skön sommar önskar jag er alla. Nu väntar maken och den yngsta sonen i bilen för några dagars utflykt till High Chaparral och Fyllingarumsdagarna med traktorparad och loppis. Hoppas på solsken gör i alla fall jag.
MVH Susanne / Nattsyrran

Grattis till vinnarna, bra bilder allihop!

Grattis, grattis till er alla tre. Hoppas nu när denna tävling är avgjord att solen och värmen kommer. //Kristin
Tack för tredje platsen och grattis till andraplatsen och vinnaren. Det var många bra foton i den här omgången.
Eddie
Oj! Tack så jättemycket för förstaplatsen! Det var verkligen oväntat. Ska tänka ut ett riktigt bra tema, förhoppningsvis startar jag den nya tävlingen redan i kväll.
och Grattis Danke och mingdie. Väldigt fina bilder. Förstår att det var svårt att utse vinnarna denna omgången.

Yeaah! Två igen, tror snart jag prenumererar på andra platsen
. Grattis till er andra!