Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 871 ggr
Pia
0

Tulpaner, tulpaner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För den tulpanintresserade öppnar på onsdag (5 april) en tulpanutställnnig i Ulriksdals slotts orangerie, Stockholm. 100 olika tulpansorter från sex sekel. Utställningen pågår i fem dagar med öppettider från 10.00 - 18.00. den 6 april är det kvällsöppet fram till 20.00.

Jag skall absolut försöka ta mig dit! Tror att det kan bli många trevliga fotomöjligheter…:)

Fotord
0

För er som är där. Kan ni inte ta lite bilder på folk som tar bilder på tulpaner till mig? Jag har mycket lättare att kommentera foton på människor eftersom jag har lite svårt för naturbilder överlag.

Robert
0

#0, tack för tipset! Jag kan tänka mig att det blir en välbesökt mässa. Och det skulle vara väldigt trevligt att se bilder på personer som tar bilder på blommor.

När jag tittade på ett år gamla bilder så såg jag att jag hade tagit en himla massa bilder på tallar och blommor men få bilder på folk. Nu är det tvärsom, massor med bilder på personer men få bilder på blommor och tallar. Är det en utvecklingsfas?

Hälsningar

Robert

bosse
0

Robban,

Isf utvecklas du at fel hall! Flört Naturen ar nummer 1.

bosse

mihe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kommer man till Ulriksdals slott och Orangeriet om man åker kommunalt?

Någon som vet?

Undrar mihe

Fotord
0

#2: Jag skulle vilja se det som en utvecklingsfas. Naturen är statisk, åtminstone om man ser under en människas liv. Solnedgångarna ser fina ut och är troligtvis vackrare nu än under medeltiden på grund av alla föroreningar men den är säkert lika dan som när jag var 10 år. Det som förändras är människor runt omkring oss och saker.
Låt oss säga att vi tar en bild på en tulpan ovan så kanske den är fin nu och fin om 30 år. Tar vi en bild på personen som häller i jord till tulpanen så kanske den är ointressant idag men påsar med jord kanske är ovanligt om 30 år. Därför, glöm inte ta bilder på till synes ointressanta saker också.

Pia
0

mihe, sl.se är en källa till mycket visdom (åtminstone vad gäller resvägar…:): 
T-bana röda linjen från T-centralen mot Mörby centrum. Kliv av i Bergshamra. I Bergshamra centrum byter du till buss 503 mot Ulriksdals wärdshus. Restid 27 minuter.

Man kan även promenera från stationen, vet ej om det är från Bergshamra eller från pendeltågsstation, så det låter jag vara osagt.

mihe
0

Tack Pia, så klok du är :-) Ska titta in på sl.se.

/mihe

Pia
0

Man har sina stunder…:)