Bildbank, sälja sina bilder online.
Jag har emellertid skickat in olika bilder till ett flertal olika bildbanker, och mina bilder har varje gång blivit nekade. De första bilderna jag skickade in blev inte godkända, och jag förstår varför, men jag förstår inte varför mina senaste bilder inte blev godkända. Det som jag tror jag har gjort fel är att jag inte förmedlar en mening med bilderna, men samtidigt ser jag bilder som ligger ute till försäljning, och inte heller har någon speciell mening. Denna kategorin valde jag för mina bilder: www.bigstockphoto.com/search/?photos=y&category=objects Det jag ser i denna kategorin är att det inte finns så många bilder som har en speciell mening, har jag rätt? Om ni tycker som jag kan man ju börja undra, varför de som bedömer bilderna inte accepterar mina bilder, fast att de acceptera andras bilder, som inte heller visar en speciell mening?
Tillägg: Hur viktigt är det egentligen med speciella meningar i bilder man ska ladda upp på en bildbank?
Hmmm, det jag kan tänka mig (har absolut ingen aning om bildbanker, men kollade din länk…) är att du sätter andra rubriker till bilderna, alltså inte vad det är på bilderna utan mera vad de levererar för känsla… Kan det vara så dom menar kanske?? 🤔❤️
Många Goa Kramar
Annisangel
Nu vet jag inte hur dina bilder ser ut men kan det inte vara så att dom inte håller måttet?
Om man vill sälja bilder via en bildbank så fundera på vem som kan tänkas vilja köpa?
Till vad kan bilderna användas?
Vad är unikt med bilderna, eller finns det 1000-tals liknande redan?
Värd för Pensionärer

Det allra vanligaste skälet till att en bildbank inte tar emot är inte kvalitén på bilderna, utan att man helt enkelt har tillräckligt och nobbar i stort sett alla nya. För att då få in en fot krävs nästan att man har något så alldeles särskilt att man är attraktiv. I det läget kanske inte en mer eller mindre okänd bildbank är rätta vägen, eftersom det mycket väl kan gå att sälja bilderna bättre via andra kanaler.
Så om du vill sälja bilderna via stockphoto av något slag, prova med flera olika tills du får napp, och gör fler bilder, framför allt av typer som du inte ser i deras presentationer, bilder som skiljer sig på något sätt, som har andra motiv, som kompletterar det de har och inte är bara en till av samma sort.
okej, tack för svar!🙂

Det finns många sätt att sälja bilder. En del fotografer sätter upp en egen sajt, och många säljer bilder som tavlor. Man kan självklart sälja på flera olika sätt samtidigt, så länge man inte ger någon av kunderna exklusiv rätt till bilderna. Gallerier och utställningar är en annan kanal.