Tokina 75-300
Halloj !
Har fått ett nytt objektiv idag, ett begagnat Tokina 75-300 obejktiv. Jag använder de på min Nikon D50, men ett problem .. autofokusen fungerar ej .. och jag lyckas inte fokusera själv ..
Så hur göra med fokusen ? :O
För övrigt så, killen vi köpte objektivet av .. har hållit på mkt med foto osv. Han sa att det skulle passa min kamera, och de gör den.
Någon annan än jag som har ett Tokina objektiv ?
Om det är så att autofokusen är sönder så tycker jag såklart att köpet får gå tillbaka om det inte var något du visste från början.
Eller är det just med din kamera det inte fungerar? Kan ju vara så att fästet fungerar men att man inte får autofokus kanske?
Har tyvärr inget tokina-objektiv och kan inte hjälpa dig med egen erfarenhet.
mvh Martin

Hm, på mitt 18-55mm objektiv som jag fick med fungerar allt som det ska.
Det är just med Tokino-objektivet inget fungerar.
Men jag tänkte jag skulle kika runt på lite ställen på internet och hoppas jag hittar nåt ..
Är du säker på att det är ett autofokus objektiv. Det är inte ett manuelt objektiv?
Eddie

#3 Vi fick till AF på den :) Det står AF på den .. bör vara autofokus .. ? Om inte jag är helt borta ?
Det stämmer att AF är autofokus så det verkar vara problem med det objektivet. Du får lämna tillbaka det.
Eddie

#5 Tack så mkt. Jag tänkte prova det imorrn igen så får jag prata med pappa om de sedan. Vi köpte de från en privatperson, är föresten osäker på om vi har köpt/lånat de :O