Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1506 ggr
Lagerquist
0

Fotografera i stadsmiljö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag visste inte riktigt var jag skulle placera detta eftersom det inte finns någon direkt underrubrik… Men jag ska i alla fall till London nu i nästa vecka och skulle vilja ha lite tips på hur jag ska föreviga denna vackra stad på bästa möjliga sätt. Kom med tips och idéer samt visa era egna bilder! Tacksam för alla svar ;)

Min bild föreställer Stockholm (Skeppsholmen) i höstas.

pellepiano
0

En rejäl vidvinkel kan göra häftiga bilder på mycket och förstås bra när man vill ha med mycket men inte står så långt ifrån.

Denna är tagen i Rom på 13mm väldigt nära fontänen.

Lagerquist
0

#1 Läckert! Får testa min vidvinkel när jag är där! Tack för tipset ;)

Isak
0

London Eye by night?  Skulle vara riktigt läcker. Sen finns ju alla vanliga turistbilder. St Paul's, Big Ben, Houses of parlament m.m.

Ett besök på Portobello Road till marknaden där skulle kunna bli rätt trevliga bilder. Är riktigt trevlig arkitektur där kring Notting Hill och Queensway, Bayswater.

I vilket fall lär du hitta motiv.

Hoppas du får ett trevligt besök i staden och vi hoppas på bilder efteråt.

Vänliga hälsningar

Alexander

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

nattsyrran
0

Håller med #3, fantastiska ställen. Du ska bara se blomsterförsäljarna på Portobello Road marknaden!!! Gillar även Covent Garden enormt mycket med sin marknad, utekafeér, restauranger och alla fantastiska uppträdanden överallt. Det är för mig ett måste när jag åker till London. Sen att vandra i deras parker är också fantastiskt. Lycka till och ha en härlig vistelse i London.

Susanne

[PeterWem]
0

Har kommit igång med HDR-bilder ordentligt nu. Det kan du testa i London.

Isak
0

Tycker inte du ska försöka dig på HDR såvida du inte känner att du behärskar.

#5 Lite väl skarpa halos?

/A

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[PeterWem]
0

#6 Mycket skarpa halos. Jag är fortfarande i nybörjarstadiet inom detta.