Näckrosor i ån!
Här är en bild jag tagit…ån är alldeles full av näckrosor. Ska försöka passa in att fota då de slagit ut fullt, så jag får en bild på det också.
Vad har ni att säja om denna bild?
Har endast ökat kontrasten aningens samt mörkat liiiiitet, för att få det så likt som det var i verkligheten som möjligt. Thats it!
Bilden tagen ca kl. 21.00, därav dämpat ljus, med Canon 350D + Sigma 70-300mm 1:4-5.6 APO DG
Denna gillar jag. I mina ögaon har du fått till kontrasten i denna bild o den e riktigt fin.
//Pia
Jag tycker du har lyckats jättebra. Gillar speglingen i vattnet. Den leder blicken in i bilden. Färgerna är lagom mättade. Fint.
Eddie
Jättefin bild, härliga färger! Men jag stör mig på det oskarpa till höger i bilden, mitt öga dras dit av ngn anledning ;)

Jag tycker bilden är bra. Påminner mig om förra året då vi åkte en tur på Göta Kanal och det var så här lummigt och grönt. Kanon:)
Väldigt fin bild, men jag undrar: Hur får man ram? Och att det står Juli 2007 t.ex?

#5 Tack :)
Om du går in på Bildredigering i Fokus…och klickar in på Artiklar…så finns det en som heter " En bild 10 olika ramar" där får du bra info. Men det krävs att du har något bildredigeringsprogram…typ Photoshop.
Texten har jag lagt in med textverktyget i Photoshop.