Vi kan inte ha en bättre värd en dig Robert 
Du gör en fantastiskt jobb och vi vill inte byta bort dig. Inte för alla filmrullar i hela världen!
Mia-mihe
Speciellt inte film…
För en 800 000 4GB Sandisk ultra 3 så… men då delar jag dem med dig Robert! ;-)
Snälla Robert, du gör ett jättebra jobb som värd. Foto iFokus är intressant och lärorik, även för oss som inte skriver så ofta. Lägg inte av, stanna som Sajtvärd!
Jag vet att jag inte skriver så mycket här, men det har sina orsaker. Dels kan jag (eftersom jag saknar all teknisk kunskap) inte komma med så värst många andra kommentarer är: Vilken bra bild, Den var jättefin, Den såg suddig ut, osv. Då känner jag att det är bättre att läsa och lära av de bra inläggen andra gör.
Jag har lagt upp foton och är jätteglad för den kritik (posetiv och negativ) jag då fått. Det kommer nog fler bilder från mig, men oftast är det mina illrar som står modeller och då brukar dom hamna inne på iller iFokus. Har även ställt frågor och fått svar och trevligt bemötande.
Hälsningar Ammi
#2 - det där med filmrullar var ett försök att mynta ett nytt uttryck i fotograferingsbranchen…
…men jag är 10 år för sen inser jag nu 

Nu trivs jag väldigt bra här med dig (er), men jag lever i en värld där personer kan ersättas hur omtyckt hon/han än må vara. Värdskapet för mig är något som kan ersättas med någon annan, därför tycker jag att erbjudandet kan ges ut.
På mitt förra jobb på Europress var personalen överlycklig över att jag fick sparken från företaget. Det tom jublades i korridorerna fick jag höra efteråt. Ofta har man något som är bra men det är inte alltid som man har rätt person som håller i trådarna.
Hälsningar
Robert
Det var tråkigt att höra om hur dina förra arbetskollegor bar sig åt. Hoppas bara du inte låter några personer, som inte kanske förstår hur sajten fungerar och därför inte vill vara med, få dig att hoppa av. Det är deras val hur dom väljer att ta emot kreativ och konstruktiv kritik.
Mia-mihe

mihe, omtänksamt att du bryr dig. Nu är det ingen fara med det som hände mig på mitt förra jobb. Jag är en erfarenhet rikare bara. Om jag hade haft min förra arbetsgivare i åtanke så skulle jag tänka att hårt arbete lönar sig inte.
När jag har läst dina tidigare kommentarer från kvällen så vill jag bara påminna dig om att jag är själv nybörjare inom det ämne vi har på tapeten här på foto. Jag började fota seriöst förra året, innan var det för 20 år sedan.
Robert

Jag har inte varit medlem här så länge, en månad nu på Lördag. 
Jag trivs otroligt bra här och det bästa är att du Robert verkligen sköter om sidan. Håller oss ständigt uppdaterade inom fotovärlden med bra artiklar. =)
Så tycker jag, Patrik

Jag vill gärna ha dig som värd här på foto.Tycker du gör ett jättebra jobb. Trots det tänker jag tala om vad jag tycker och tänker. Om du inte har något emot det så vill jag fortfarande vara medlem på foto.
Håller med de andra, du gör en suveränt jobb Robert!
Mvh // Johan

Ja, vad jag tycker vet du nog redan. ;-)
Jag är rätt fram, säger om jag tycker något är fel, tar gärna emot när du eller någon annan gör det samma tillbaka.
Då det gäller ditt vara eller icke vara som Sajtvärd så anser jag att du gör ett super jobb här inne, vilket jag vet att de flesta håller med om. De som inte håller med och är nöjd med dig som Sajtvärd tycker jag kan börja söka sig till andra sajter.
Jag hör till en av dina medlemar som inte skriver ofta. Jag har inte den kunskapen att uttala mig helt enkelt. Fast kunskapsnivån har ökat med 100% från förr till nu fast jag har låååångt kvar att nå. Men sedan januari har du fått mig att utvecklas ruskigt mycket. Det genom dina artiklar och sedan den kritik du och andra ger på denna sajt, på både mina och andras bilder.
Man läser och lär, sedan går man ut och fotar. Och helt plötsligt kan jag komma på mig själv med att sitta och prata högt vid datorn och kritisera mina bilder, men även berömma det jag gjort bra. Kunde aldrig hitta något att vara stolt över i mina bilder förrut. Men nu kan jag det, i några i alla fall.
Det är en konst att klarar det, åtminstone för mig. Och den konsten har jag lärt mig här inne.
Stå på dig Robert.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har inte heller varit medlem så länge, men jag håller med alla här som skrivit i denna tråden. Jag tycker du är en väldigt bra värd, du säger vad du tycker och det tycker jag är mycket värt.
Jag gillar människor som säger vad dom tycker. Fortsätt så.
//Camilla.
Jag tror också det är väldigt lätt att missförså varan om man tar för alvarligt på vad som skrivs. Man skriver kortfattat och fort o ibland slarvigt. Och vi är olika duktiga på att utycka oss. Tänk på hur olika man kan tolka samma mening beroende på vilket tonfall och ansiktutryck man har när man pratar live. Det tappar man ofta helt bort när man skriver så här. Jag har sälv haft jätte svårt att hantera det, märkt att om jag själv är sur o grinig en dag, tror jag att den som skriver också är det. Sen är kart att eftersom siten växer kommer det väll alltid att komma in sånna som tycker allt är skit, men dom försvinner nog av sig själv. Tycker själv att jag e dålig på att ge kritik, tittar på nästan alla bilder men kommer liksom inte på vad jag skall skriva som kan vara konstruktiv kritik.
/Torbjörn

Trevligt att läsa att du (ni) gillar mig som värd. Säg bara till om det är något ni inte trivs med så kan jag och andra skärpa oss.
Det är svårt att utveckla något när man inte får feedback, oavsett vad man än håller på med, värdskap, foto, eller hunduppfödning.
Hälsningar
Robert
Men för tusan Robert! Låt inte några ytterst få skribenter få dig att tro att alla vi andra inte uppskattar dig här på iFokus!
Det är få som kan skriva så roligt som du även om det kanske mer var på FK där ämnet medgav det på ett annat sätt =)
Jag vill ha dig kvar oavset vad du själv vill!
Ta hand om dig!
Tom

haha, Tom. Vad kort skrivet och ändå fick du fram det jag försökte få fram i en halv novell. Undrar varför jag alltid skriver noveller.;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa,
=)
Tom
Tom, du skriver lika val om Robban, som du skriver om dina gamla bilar. Jag har aldrig kritiserat en bild och kommer aldrig att gora det - synd for Robban kanske. Alla har vi olika prioriteringar for att vara medlemmar har pa iFokus. Min prioritering tror jag ar att beratta om "min del av varlden i text och bild", nar jag har tid och lust. Ibland saknar jag bada. Och sen glommer jag iaf alla goda rad Robban ger mej.

#18 Det gör du helt rätt i! Alla bidrar på sitt eget sätt och det är lika mycker värt som något annat. Allt från att titta in en gång i månaden och läsa lite till att skriva och lägga in biler flera gånger om dagen.