Våren är häär!
Trevligt, fin bild oxå!
Hos oss kan man höra koltrasten nu tidigt på mornarna spela mycket vackert vissrligen, men när man är ledig är det lite jobbigt att bli väckt före skammen.. 😴
Nu finns ju den här året om iof, men spelar så här gör den bara på våren!🙂
Tacktack! 🙂
Här började koltrasten spela för länge sen, men nu har vädret kommit ikapp också, trotts hagelskuren i förrigår.
Äh! Så länge det är koltrasten som väcker en och inte en fet duva. Har ett par precis utanför mitt fönster som återkommer varje år och det är inget trevligt läte.
Jag har aldrig tänkt på om vi alltid har koltrasten här, man ser några då och då, men som du säger hör man dem oftast bara på våren/sommarn 🙂
Kan nog stämma att duvorna inte låter lika trevligt, det är ju fördelen med koltrasten! Vi har slängt ut lite mat hela vintern så hos oss har den varit varje förmiddag. Ena dottern döpte honom till Gunnar..😃
Absolut! Haha Gunnar vilket charmigt namn! 🙂 Blir svårt att slänga ut mat här i stan när man bor i lägenhet annars hade det varit en klar fördel att göra.
Vilken vårig och fin bild på blåmesen! 😃
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Hihi tack tack! 🙂Tycker småfåglar är så söta!
återstår att se om våren är på väg, här hotar de med 15-20 mm nederbörd på lördag och ytterligare 10 på tisdag, sedan om det blir regn eller snö……………..☔️
Wow, fin bild!
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺