Gillar den första ,den är verkligen en fin landskapsbild å dessutom gillar jag staket i bilder .
mvh/bjorsa
#0 var verkligen stämningsfull. Härlig himmel!
Mvh // Johan

=D staket i bilder är något speciellt, har många bilder med landskap/staket
#0.Suverän bild. Färg och komposition, mycket bra…
#1. Också en mycket bra bild. Hade du tagit bort hälften av himlen ovanför trädet hade det blivit en 5:a.

#5, hmm, jag tänkte på det med himlen, men det blev inte lika bra utan den luften :S
Det är väl tur att vi har olika åsikter om bilderna. Vad skulle vi annars ha denna sajt till?

hehe, sant
du kan få en beskärd version 

broderbluff, mycket bra jobbat, fina bilder. Genomtänkta och bra komponderade, härligt jobbat.
Robert

Tack Robert för kommentaren, egentligen skulle jag fotograferat Hornugglor idag men blev en tur till Österlen istället =)
#0 Fantastiskt fin bild, #1 Hur har du kunnat få skärpa både på snöflingorna och träden långt bort? Jag försökte i går men antingen syntes inte snöflingorna eller så blev bakgrunden bara suddig.

det var väldigt stora flingor som föll sakta, dessutom var det väldigt ljust ute så det var inte så svårt
Måste vara fejkade bilder…snö på Österlen ?

mycket bra bilder, härlig komposition och dramatik (i #0).

snö på österlen, ja det är en ovanlig syn, jag väntade tyst i flera timmar på att få en skymt av den, men så plötsligt så fanns den där precis framför mig. Jag tog försiktigt upp min kamera och knäppte av några bilder.

Det var häliga vintermorgons bilder =) Jag tycker att på närbilden så stör träden till höger lite. Men det är en smak sak =)

Fina bilder vinterbilder Roger ,den i#17 är som en tavla
mvh/bjorsa

Tack!

#15, ser nästan ut som om den är tagen på 70-talet.
Hälsningar
Robert

#16, rätt mycket förgrund, varför inte lästa en artikel om komposition del 2 och beskär bilden som för övrigt är bra.
Hälsningar
Robert

#25, bra jobbat, men lite trist med en måne rakt upp och ned.
Robert

När det gäller bild #15 tycker du Robert att jag skulle redigera den i fotoshop och lägga på lite mer färg? Eftermiddags solen gjorde att det ser lite "blekt ut" Eller var det inte det du menade med att den ser 70-tal ut?

Inget negativt beträffande 70-tals look, kan bli rätt coolt som i din bild. Här var det blekt.
Robert

Broderbluff är dina två första bilder tagna i Brösarps backar? Tycker det ser ut så. Jag har tillbringat många sommrar på Österlen det är ljuvligt vackert.

#37 En väldigt fin stämningsbild med teckningen i snön och det fina kvällsljuset. Dessutom gillar jag som norrlänning när man ser långt bort till horisonten. Är det i Dalsland?

Norrskenet tack, nej det är utanför Alingsås i Västra Götaland. Här kommer en till.

Janica, tjusiga vinterbilder du lägger ut. Vi får njuta extra mycket av årets vinter när våren låter vänta på sig.
I skrivandes ögonblick snöar det för fullt här i helsingforsregionen.
Hälsningar
Robert
=) Tackar…..jag hoppas att våren är på väg till er också. För nu börjar det töa för fullt här.

#45 bilden ser ut att vara hämtad från BMJ (Bennys) artikel Komposition del II.
Det är ett härligt ljus i bild, helhetsintrycket är tilltalande. De förbättringar jag kan förseslå är att ta bort smuts i bild, räta upp horisont och kanske placera horisonten högre upp så att spegelbilden av träden blir hela.
Hälsningar
Robert

#46, har du ingen möjlighet att räta upp horisonten i datorn?
Robert

#49 o #50, väldigt fina bilder. Gillar dom verkligen.

#49, 50, bra tänkt med bilderna. Jag skulle ta fram saxen på #50 och ta bort mkt i underkant av bild så att båten hamnar i snittet. På båda bilder använda doge&burn.
Robert

=) ska se vad man kan fixa till