Taskigt med plats!!!
Jag ska åka Chile & jag kommer vara borta i 1 månads tid. Tyvärr är mitt minneskortet bara på 2 GB. Var en vecka i grekland förra året och då fyllde jag kortet. Så jag vet inte vad jag ska göra för att kunna tömma kortet.
Hur brukar ni göra?
Har ni en dator med er?
Eller har ni något annat förslag???
/madde
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Du kan ju förståss köpa flera minneskort. Inte gratis dock.
Eller så kan du köpa en bärbar mediaspelare. Gäller dock att den kan "koppla upp" sig mot din kamera. Och en mediaspelare är inte heller gratis.
Eller så kanske du kan ta bilder i en lägre Upplösning och på så sätt få plats med fler?
Kanske finns det internetcaféer med cd/dvd-brännare? I så fall är det ju bara att bränna bilderna på disk.
Oskar
Tack oskar för ditt svar.
Jag vill gärna ha den största upplösningen på bilder. Det blir bäst så tycker jag. Då menar jag inte i RAW utan snäppet under.
Jag kan tänka mig att investera i något ev mediaspelare. Men hur mycket kan det rymmas i en sån? Är lite ny på sånt. 

Jag har en Epson P-200 och den rymmer 40 GB, nu har det kommit in en ny modell som rymmer 80 GB. Epson har fått bra betyg från olika tidningar.
Den är himla smidig och det blir lätt att tömma minneskortet i mellanlagringsstationen.
Hälsningar
Robert
Compactflach korten har gått ner rejält i pris sen före jul. Ex v www.webhallen.se har bra pris. Nu har jag totalt 3GB :-) men skall man vara borta länge skulle jag nog vilja ha en Epson eller liknande som Robert tippsar om.
#3 Robert vet du om det finns någon speciell hemsida där dem säljer Epson P-200. Tänkte att man kunde gå in och läsa om den.
Just nu använder jag mig av ett CompactFlach 2.0GB. Passar dem i Epson P-200???

Om du inte behöver en bildlagring med en bildskärm på så finns det 40-60 GB för ca 2000kr på Zebramedia vissa av dom har mp3spelare med.
Robret, riktigt så mycket behöver man inte betala. Det skiljer mycket mellan butikerna på nätet.
sandisk 1 GB Extrem III 659:-
sandisk 8GB ultra II 3449:-
Jag tror jag kommer satsa på något med rätt mycket hårddisk. Jag tar ju väldigt mycket kort. Och ska jag till chile blir det nog ännu mer än vanligt. 
En vecka i grekland så tog jag över 1000kort. Men oj vad kul det var. Speciellt kvällbilderna med stativ som jag orkade släpa med. 

Tallkott, det verkar vara rätt vettiga priser. Har du tips på någon länk?
Madde, när jag var i Budapest så blev det c:a 2000 bilder, det på 4 dagar. Mycket minne är nog att rekommendera.
Robert
Länken står på inlägg #4, finns fler som har bra pris men jag kommer inte ihåg vilka.
Jag var in på webhallen och tittade på digitalkameror. Nog för att jag visste att det brukar kunna kosta en hel del….men detta, kan det verkligen vara rätt? Endast kamerahuset exkl. objektiv
Canon Digital Kamera EOS 1DS Mark II (Body) (ej Optik) 67449kr

Jupp det är en proffskamera så det stämmer =) en sådan kamera skulle varit en dröm att ha
Det stämmer att den är dyr. Men det är ju den enda digitala som verkligen tar upp kamen med mellanformatet. Skall du ha en digital hasselblad med optik så får du lätt sälja din splitternya Volvo V70.
En Nikon D2X ligger väl runt 45000 för huset enbart tror jag.
Förlåt. Du får ingen optik till för Volvon.
273 750,00 kronor kostar den på scandinavianP.
Må vara att det är proffskameror, men..eehhh otroligt…
Jag skulle nog köpa 2 billigare bilar (så vi har var sin) och en mindre avancerad kamera (duger absolut för mina amatörbilder). Om jag haft dom pengarna.

Ja du Ammi, vi komemr nog aldrig upp i den klassen så vi behöver köpa så dyra kameror. Fast det är klart, skulle dom kasta en efter mig skulle jag ta emot den. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nej, det kommer jag aldrig att göra. Inte för att jag inte skulle vilja, men åldern talar emot, att jag skulle hinna bli en så duktig fotograf att jag skulle kunna utnyttja finesserna. Klarar mej bra med en mindre avanserad kamera, fast jag skulle ju gärna vilja ha en egen digitalkamera med utbytbara objektiv, istället för den vi samsas om här hemma.