Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1834 ggr
LinneaJohaanson
2013-02-28 15:24
0

Studio

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har införskaffat mig studioblixtrar och lite sådant, har en rätt trång lägenhet men har fått ihop en liten studio. Men därav inga helkroppsbilder ännu men har tagit några på (eller jag har fotat otroligt mycket men för denna gång) lite bilder på mig och min älskade sambo. Är ny på studiofoto så gärna lite kritik.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinneaJohaanson
2013-02-28 15:24
0

En till bild

LinneaJohaanson
2013-02-28 15:25
0

En sista

MonisN
2013-02-28 20:09
0

Moderator edit: Då tråden inte följer kritikreglerna så är den flyttad till lämplig grupp. /Mona

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[morotochcesse]
2013-03-01 09:28
0

så söta ni är🙂

Ylva-Li
2013-03-01 09:38
0

Jag gillar nummer 2 bäst. Det är så mycket kärlek i den bilden.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

LinneaJohaanson
2013-03-02 01:21
0

Tackar tackar alla 🙂

Någon som har kritik fotomässigt? 🙂

hikaru
2013-03-22 20:35
0

Jag tycker att bild nr 2 hade passat att vara kraftigare beskuren så att man får mer fokus på personernas "uttryck".

//Sara

hikaru.se

Janne64
2013-03-26 14:30
0

Bra skärpa men tycker att dom alla är lite bleka.
Personligen så tycker jag att skall vara mer kontrast i färgerna så ni sticker ut mer, ser lite platt ut. Killens tröja har mycket inslag av vit i de färgade delarna, kanske skulle valt en annan tröja som matchar dig mer.

Alternativt att göra en High Key effekt.

Han är även lite onaturligt röd i skinnet jämfört med dig 😎

Ibland så fotar jag folk som dansar och då är det ett par som har snygga oranga tröjor, men detta blir inte bra på bild. Den färgen skär sig nästan mot hudfärgen så det är svårt att hitta en bra balans.

LinneaJohaanson
2013-03-27 21:20
0

Tack så mycket för kritiken, ska verkligen tänka på det där med att matcha tröjorna lite mer och tänka till när det gäller färgerna! 
Jättebra tips! 

Hmm.. helt ärligt så har han sån där rödaktig hud, han har borelia och då gör det så att han är väldigt rödflammigaktig. Svårt att förklara men han ser ut så förtillfället 😛

Åh så synd att det ofta är väldigt snyggt i verkligheten men skär sig på bild! 

Tack igen!

Janne64
2013-03-28 10:43
1

"Åh så synd att det ofta är väldigt snyggt i verkligheten men skär sig på bild! "

Det är där bildbehandlingen kommer in 😉

Kom på en liten tanke till.

Jag har själv gjort lite försök med porträttbilder och noterat detta med bakgrunden. Tittar man på de bilder som "proffsen" har så är det ofta en mörk bakgrund, någon speciell fotofilm har inte jag men testade med ett mörkt lakan, gick inte alls då det lämnade reflexer. Fick bli baksidan av ett sängöverkast som var lite gråaktigt och framsidan lös igenom men lämnade inga reflexer iaf.
Skulle fördragit en mörk bakgrund då kommer motivet fram lite mer men blev rätt bra ändå.

LinneaJohaanson
2013-03-29 00:27
0

Oj ja det det var väldigt snygg bakgrund! Verkligen. 
Värt att tänka på, ska kolla vad jag kan rota fram ur garderoben och testa med. Vitt tycker jag är väldigt roligt även om det är svårt men kan ju vara värt att testa lite olika!