Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 659 ggr
Carlton77
0

En gammal veteran

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte mycket för bilar, men om det är gamla klassiker kan jag tycka de är rätt trevliga att titta på. 

Detta blev min första bilbild.

Ge mig all kritik ni kan. Jag kan ta det.

Mvh Marcus

kristinah
0

Snygg bild på en snygg bil. Kanske en aning mörk i mina ögon.

pyrst
0

Snyggt! Fortsatt plata bilar du!

AndersE
0

Fin vinkel och beskärning.

Ta bort de ljusa fläckarna i bakgrunden. Justera vitbalansen. Eller gör bilden s/v.

Jag tror bilden vunnit på ett bättre skärpedjup.

[kobbeuffe]
0

Jag skulle nästan ha viljat se en ännu mer "vågad" vinkel nerifrån. Men en bra bild tycker jag annars.

Bengan.
0

#4 Personligen hatar jag "vågade" vinklar nerifrån. Fotar vanliga tidningar (ej biltidningar) på någon träff eller dylikt så är det "vågade" vinklar åt  alla håll, med följd att man inte ser bilen.  Fototekninskt är det kanske snyggt och ball, men man ser inte vad det är.

Bilden i denna tråd hade nog vunnit på bättre skärpedjup.

Mvh Bengan

bildochfoto
0

Bengan: Bara för sakens skull…vad menar du med Bättre skärpedjup? Mindre eller större? Jag antar du menar större är det rätt?

[mingdie]
0

Bengan är intresserad i bilarna och vill väl ha med hela bilen i skärpa samt en mer rak vinkel för att se det mesta av bilen. Kobbeuffe vill ha mer vinkel för att göra foto intressantare. Två olika men ändå lika valida synpunkter. Det är det jag gillar med foto. Alla ser vi olika på samma bild. Det gör att man lär sig massa i ett forum som detta.

Eddie

Bengan.
0

#6 Just det, uttryckte mig kanske lite luddigtGlad Tycker annars att bilden i denna tråd är bra.

Kan berätta om när lokaltidningen kom och plåtade på en lokal bilträff härhemma. Fotografen tog en massa bilder och glad ihågen slog man upp tidningen morgonen efter och fick se blinkersar fotade underifrån, närbild på navkapslar, en baklucka i 45 graders vinkel mm.  Inte en bild på en hel bil

Mvh Bengan

Carlton77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul med alla tankar. Man ser ju väldigt olika på ett fotografi.
Tänkte att jag lägger in originalbilden oxå så får ni se hur den såg ut från början.
Bakgrunden var lite trist tyckte jag så därför mörkade jag ner den. Sen så ville jag ge bilden mer djup och minskade därför skärpedjupet. Kan hända att bilden fått mer djup om jag låtit bli men jag blev nog mest nöjd när det inte var skärpa på hela bilen.

Mvh Marcus

[mingdie]
0

#9 Jag tycker du har gjort en bra bild från orginalet. Kanske lite för mörkt för min del men det är kul att göra något annorlunda av ett vanligt foto.

Eddie

Lagerquist
0

Supersnygg bild! Om jag vore du så skulle jag nog ta bort de små luckorna mellan trädgrenarna uppe i kanten för en helt svart bakgrund… Men riktigt snygg är den!