Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 424 ggr
Stuartlittle
0

lite kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallo!! Jag var på rodos 2 veckor och utforskade  min kamera. Det går inte att ha den inställd på automatik hela tiden, med den enorma ljus kontrasten som fanns där!! så jag tog ca 700 st kort  varav 250st blev si sådär?? jag  var tvungen att ändra, tiden/iso/bländaren…… Denna bild på min…..son är jag ganska nöjd med men please någon kritik  vore nice. (lite svårt med skuggor med denna enorma ljus starka sol)

pyrst
0

Snygg son! Hall honom ifran mina dottrar!!

Skamt asido: visst ar det supersvart med ljuset i medelhavet - kampar med detta dagligen pa Malta. En reflektor under hans ansikte hade tagit bort nagra skuggor. Och vi undviker att fota mellan 11 och 4 har nede - blir valdigt hart da. Eller om vi fotar mitt pa dagen sa forsoker vi hitta helskugga: da blir det som en enda stor softbox istallet.

Men nu ar du ju hemma och kan inte ta om kortet! Och det behovs ju inte, for det ar hel fint anda! Kompositionen ar toppen, horisonten ar rak vilket ar nagot man ofta glommer! Och havet ar harligt blatt och inramningen super. Sa jattefint kort! Skulle nog ta bort stenen langts till vanster och ev traden hogst upp till hoger for att fa ett annu renare kort.

Puma77
0

Jag håller medcovanstående. Kan inte heller vara lätt att fotografera i sånt ljus. Men upplägget o din son gör sig verkligen bra på denna bild så ett stort plus. Vissa partier kan anses vara för ljusa däremot men jag gillar bilden.

Fin son har du med.;)

//Pia

Stuartlittle
0

Kul Tack!!Glad 

#1 Bor du på Malta??